Gå til innhold

Gjenoppretting av filer på HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første bud er ikke å skrive noe nytt til disken før filen er gjenopprettet. Hvis sektorene blir overskrevet mister du dataene

En fyr som hadde mistet noen personline bilder/filmer på en bærbar pc fikk hjelp av en fyr fra politiet til å gjennopprette det.. Det funker selv om det er skrevet over flere ganger ? :S

Lenke til kommentar

Hvordan kommer du til den konklusjonen?

Hva gjør deg sikker på at den du refererer til skrev over akkurat de sektorene som ble gjenopprettet? Hvis de ble gjenopprettet så er det vel nettopp fordi de ikke var blitt overskrevet.

Når man skriver til en disk med slettede filer så vet man aldri når de filene blir overskrevet. De kan forbli urørt i lang tid, eller de kan bli overskrevet øyeblikkelig.

Overskrevne sektorer kan som regel ikke gjenopprettes, medmindre man sender disken til Ibas e.l. og kan betale store regninger. Selv da tror jeg ikke muligheten er så stor.

Lenke til kommentar

takk for all hjelp!

Faktisk så går det an selvom du har skrevet over sektorene.

pappa jobber i en bank og der pleide de å formatere diskene på den måten at de skrev over alt på diskene med bare tull, men politiet klarer visst nok å gjenopprette det og...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sliter med litt av det samme... En 250gb sata disk, tidligere partisjonert i to, 20 gig til system, og litt over 200 gb til dokumenter, musikk, bilder etc...

Så skjer det fatale, jeg må installere windows igjen, i seg selv ikke så ille, men i det den holder på, og jeg kikker bort i fire sekunder, så kliner den til og vil reparere partisjonen med 200 gb viktige ting og tang... I panikk slår jeg av pc'en.. Har installert ferdig men ser til min store forskrekkelse at det ikke er en dritt i den partisjonen som var der, dvs, den er skadet får jeg beskjed om.. Nå sier den at det er null plass på den, i filsystem RAW...

Den kom nok ikke lenger enn at registeret for disken gikk til he.... Men, hvordan får jeg tilbake registeret og filene mine?!?

Lenke til kommentar

Jeg har også noen problemer med at filene "forsvinner". Altså de er der men de har plutselig blitt 0 kb og kan da ikke brukes.

Jeg lurer da på om det er noen som da vet hvordan dette kan skje? er virus en mulighet eller er det noe annet rart som har skjedd?

Lenke til kommentar
Sliter med litt av det samme... En 250gb sata disk, tidligere partisjonert i to, 20 gig til system, og litt over 200 gb til dokumenter, musikk, bilder etc...

Så skjer det fatale, jeg må installere windows igjen, i seg selv ikke så ille, men i det den holder på, og jeg kikker bort i fire sekunder, så kliner den til og vil reparere partisjonen med 200 gb viktige ting og tang... I panikk slår jeg av pc'en.. Har installert ferdig men ser til min store forskrekkelse at det ikke er en dritt i den partisjonen som var der, dvs, den er skadet får jeg beskjed om.. Nå sier den at det er null plass på den, i filsystem RAW...

Den kom nok ikke lenger enn at registeret for disken gikk til he.... Men, hvordan får jeg tilbake registeret og filene mine?!?

om du har en annen disk som de tapte filene som du hadde på den disken som ble om til RAW-formatet, så laster du ned "GetDataBack" og du vil få filene dine tilbake. Håper du ikke har begynt å fylle den opp igjen for da kan jeg ikke garantere noe filer tilbake...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...