Gå til innhold

Bilde i gamledager-stil

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet på mandag, på flyturen mellom Gardermoen og Vigra. Det viser Søvika, tror jeg, og jeg fikk litt lyst til å prøve å etterligne et gammelt bilde som henger i kjelleren hjemme. Kanskje litt kjedelig, men det er et forsøk i hvert fall.

Kritikk, takk?

post-209-1118310715_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier det, så får jeg litt "gammelt bilde"-følelse av å se bildet.

Syns bildet var fint, men det er et par ting:

-Vannet renner ut av bildet til høyre

-Rammen er bredere til høyre enn til venstre.

Ellers ville jeg kanskje hatt med litt mer av bygda som ligger til venstre, jeg blir i alle fall nysgjerrig på hvordan den ser ut når du har tatt med litt av den.

Men samtidig så bør en jo ha med hele neset på den nærmeste øya :hmm:

Lenke til kommentar

Image-->Rotate canvas-->Arbitrary? Det skal veldig lite til, -0,ettellerannet, sannsynligvis :)

Er ikke sikkert det er mulig å gjøre det bedre heller, siden øyene i front faktisk ser ganske beine ut, det samme gjelder egentlig lenger bak.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle komme med et tips til retting av horisont. Om du har Photoshop så kan du finne frem linjalen i verktøyspalletten, dra en strek langs horisonten med den for så å gå på "rotate canvas" -> "Arbitrary". Da får du automatisk opp roteringsverdien slik at linjalstreken du dro blir horisontal.

-Jostein

Edit: Linjalen jeg sikter til heter "Measure tool" og ligger under "Eyedropper tool".

Endret av joostein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...