Myklebust89 Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Tok dette bildet på mandag, på flyturen mellom Gardermoen og Vigra. Det viser Søvika, tror jeg, og jeg fikk litt lyst til å prøve å etterligne et gammelt bilde som henger i kjelleren hjemme. Kanskje litt kjedelig, men det er et forsøk i hvert fall. Kritikk, takk? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Når du sier det, så får jeg litt "gammelt bilde"-følelse av å se bildet. Syns bildet var fint, men det er et par ting: -Vannet renner ut av bildet til høyre -Rammen er bredere til høyre enn til venstre. Ellers ville jeg kanskje hatt med litt mer av bygda som ligger til venstre, jeg blir i alle fall nysgjerrig på hvordan den ser ut når du har tatt med litt av den. Men samtidig så bør en jo ha med hele neset på den nærmeste øya Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Hva mener du med at vannet renner ut av bildet til høyre? Veit ikke hvorfor rammen blir bredere. Jeg har bare lagt til 5px både oppover og nedover på canvas size i Adobe Photoshop. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Hva mener du med at vannet renner ut av bildet til høyre? At horisonten ikke er helt bein Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har prøvd å rette opp dette, men det ble ikke seendes bra ut i det hele tatt. Kan ha noe med måten jeg gjorde det på da. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 Image-->Rotate canvas-->Arbitrary? Det skal veldig lite til, -0,ettellerannet, sannsynligvis Er ikke sikkert det er mulig å gjøre det bedre heller, siden øyene i front faktisk ser ganske beine ut, det samme gjelder egentlig lenger bak. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 det er sikkert fordi den nermeste øyen til venstre er nermere enn den nermeste øyen til høyre Lenke til kommentar
joostein Skrevet 9. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Tenkte bare jeg skulle komme med et tips til retting av horisont. Om du har Photoshop så kan du finne frem linjalen i verktøyspalletten, dra en strek langs horisonten med den for så å gå på "rotate canvas" -> "Arbitrary". Da får du automatisk opp roteringsverdien slik at linjalstreken du dro blir horisontal. -Jostein Edit: Linjalen jeg sikter til heter "Measure tool" og ligger under "Eyedropper tool". Endret 9. juni 2005 av joostein Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2005 Synes det ble litt bedre med doublelayer->Blur->Diverse filtre.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Og nytt et.. Edit: Også har vi den fucka PSn min da! =/ Uansett.. Pent bilde.. Endret 11. juni 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 12. juni 2005 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2005 Ja, fint og "gammelt" bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå