Gå til innhold

FS S7020 vs Acer 8004


Anbefalte innlegg

Har du tenkt til å vente til rett før studiestart med å kjøpe maskinen alex?

 

 

Noen som vet hvor mye en helt ny maskin faller i pris den første måneden etter at den har kommet i butikkene? Er det så mye at jeg bør vente, eller holder prisen seg flere måneder før nedgangen starter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BrainMan:

Jeg har tenkt til å vente så lenge som mulig, men jeg må nesten bestille den i slutten av juli slik at jeg får den i begynnelsen av august (den første uken).

 

Jeg tor ikke at prisene kommer til å falle noe særlig den første måneden etter at maskinen blir allment tilgjengelig. Intel kommer imidlertid til å sette ned prisene på Pentium M prosessorer i slutten av juli (27.?), samtidig med introduskjonen av Pentium M 780 (2,2 GHz). Prisreduskjonen vil sannsynligvis være størst på de dyreste modellene, 760 og 770. Jeg tror imidlertid at prisreduksjonen kommer for sent for meg. :(

 

Edit: Nye priser.

Endret av alex_x
Lenke til kommentar

Alex: Jeg vil helst ha min bærbare til 1. agust. Grunnen til at jeg ønsker den noen uker før start er at hvis det er noe feil med dataen så må jeg ha tid nok til å sende den tilbake for å få en ny.

 

Forresten så får du ikke tak i Supreme versjonen i Norge enda. Ikke sikkert at den kommer før 1. agust. Sendte mail til noen av internett-forhandlerene, og de kunne ikke si med sikkerhet at de fikk inn den modellen før 1. agust.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok valgt Acern, har akkurat byttet fra Fujitsu til Acer og førsteinntrykket mitt av acer er meget bra. 8104 veier bra lite den også for min del og det innebærer reising hele tiden.

 

Men her er et spørsmål jeg også postet på en annen tråd samt litt erfaring fra 8104.

 

 

 

 

Hei Folkens. Jeg kjøpte meg en TM 8104 for to uker siden. Har hatt en Fujitsu simens amilo D i tre år nå og gledet meg til å bytte selv om min gamle laptop har fungert meget bra.

 

Her er noen av mine erfaringer så langt:

 

 

Skjerm og Grafikk

Positivt:

Skjermen er herlig å se på og en drøm med sin store oppløsning. Det tar litt tid å venne seg til å kjøre oppløsningen i 1680 X 1050 men det blir bedre og bedre. Jeg bytter til 1280 x 768 når jeg skal drive med design og småplukk ellers.

 

Negativt:

Det er noe merkelig som skjer på lavere oppløsninger og windows ser merkelig "hakkete" ut... det er tydelig at denne pcn liker seg best i 1680 x 1050 så blir man vant til det så holder man seg der...

 

 

Lyd:

De innebygde høytalerne er greie, desverre langt under min tidligere fujitsu men så var også den suveren på lyd. Da pcn er meget tynn og hendig så går dette naturligvis utover kvaliteten på høytalerne, men for all del det holder greit.

 

Lyd innspilling! OK her ligger det eneste problemet jeg så langt har funnet med denne pc og jeg takker 1000000000 ganger den som evt kan komme opp med en løsning.

 

Jeg bruker enormt mye skype, konferanser osv. og har behov for at jeg høres godt igjennom mikken min. Jeg har hatt et rimelig headsett den siste tiden som har fungert perfekt både på fujitsuen og noen lånepcer. Men på Acern blir lyden lav, med susing, og med veldig mye bass... jeg har på mikrofonforsterker da ingen hører meg om jeg ikke har på den.

 

Er det noen som har forslag til løsning??? Dette i seg selv gjør at jeg vurderer å levere inn tm 8104 nå for å evt utbedre eller ta en annen. Men finner jeg en løsning så er denne pcn utrolig bra og et anbefalt kjøp. Man forventer jo at slikt skal være knall kvalitet når man betaler over 20.000 for en laptop.

 

Gi meg tilbakemelding da. Om noen virkelig vet hva problemet er eller en løsning så kan dere også sende e-post på [email protected]

 

Vennlig hilsen,

 

 

Sindre Pedersen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har bestemt meg for å gå for FSC S7020 2Ghz, 1 GB ram, 80GB S-ATA 5400rpm.

 

Problemet med denne pc'en er jo selvfølgelig det integrerte Intel GMA 900 grafikk-kortet.

 

To spill jeg kunne tenke meg er:

GTA:SA og AOE3

Vil jeg kunne spille disse med systemet beskrevet over?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Selv venter jeg på Supreme versjonene med 2GHz prosessor.

Den koster en del mer enn 14.000 desverre.

Supreme koster vel rundt kr 16.000 hos PC-utstyr, eller husker jeg feil?

 

For mange, kanskje de fleste, vil den med oppløsning på 1.024 x 768 være å foretrekke. Supremens oppløsning på 1.600 x X.XXX gjør alt for smått på skjermen, om ikke for alle så i alle fall for noen.

 

Og prisen på 2ghz-versjonen bør neppe bli noe høyere. Er det ikke slik at dataprodukter falle i pris med tiden da??? :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...