Bogan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Nei, nei. Det som er irriterende er den ironiske, spydige, overlegne og latterliggjørende tonen enkelte av brukerne her har. Slutt med det, ok? Prøv heller å være litt mer vennlig. Ja den er jeg helt enig i er et par tre 17-18 årige besservissere her jeg irriterer meg grønn over! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Så enig, så enig. Endret 9. juni 2005 av flodhest Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Nei, nei. Det som er irriterende er den ironiske, spydige, overlegne og latterliggjørende tonen enkelte av brukerne her har. Slutt med det, ok? Prøv heller å være litt mer vennlig. Ja den er jeg helt enig i er et par tre 17-18 årige besservissere her jeg irriterer meg grønn over! Av ren nysgjerrighet. Hvem? Personal Message. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvis jeg nevner hva som irriterer meg mest ved enkelte forum-brukere får jeg nok masse pepper + warning. Jeg synes de aller, aller fleste er veldig ålreite Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 irriterer meg at der folk diskuterer f.eks en musikksjanger oxo kommer det en og bare slenger dritt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ja, har aldri skjønt poenget med det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) leke norsklærere og andre ivrige regelryttere er noe som irriterer meg grenseløst.. også er det ganske irriterende når folk kommer med bastante utsagn som er helt feilaktige. ellers så irriterer jeg meg over alle som er uenige med meg, samt at det er alt for få jenter som sender meg forførende bilder på PM. så det så. Endret 10. juni 2005 av phax Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 det er alt for få jenter som sender meg forførende bilder på PM. så det så. Ja, har samme problemet selv. Utroooolig irriterende. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 leke norsklærere og andre ivrige regelryttere er noe som irriterer meg grenseløst.. I mange tilfeller syns jeg det er bra at folk retter andres "grove" skrivefeil. Manglende dobbelkonsonant o.l er selvsagt ikke noe problem, men at folk skriver "hvem program" er iallefall så ille at jeg reagerer. Det er tross alt veldig mange som leser her, og da hadde det vel vært greit å ha litt "kontroll" på rettskrivingen slik at også andre lærer. Man vil ikke at de mange nye (unge) medlemmene skal lære seg ting som overhodet ikke er rett. Merk; skriveleifer er ok, de har jeg mange av selv, men visse ting syns jeg det er greit å påpeke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 joda helt greit at man påpeker det, men da burde man kunne komme med et svar på spørsmålet også. de som irriterer meg er de som kun poster for og pirke på skrivinga. er ikke noe rettskrivningskurs det her.. og ellers så er det jo faktisk endel som sliter med dysleksi også da. kanskje verdt og ha i tankene før man rakker ned på fyren. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det er ikke snakk om å rakke ned på noen (jeg gjør iallefall ikke det), men å korrigere grove skrivefeil og ikke kommentere selve topicen syns jeg igrunn er greit. Det er riktignok ikke noe rettskrivingskurs, men idag lesere man mer og mer på nettet, og da tar man naturlig nok til seg en del av feilene man ser alle de andre skriver. Jeg føler iallefall et snev av ansvarsfølelse når jeg ser at folk skriver "hvem program" eller "melke sjokolade". Mulig det bare er meg som syns det er ille med norsken hos unge folk idag, men Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg minner om nettikettens regler for akkurat det: Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert kan du pent og høflig be trådstarter omformulere spørsmålet. Dette kan legges til som et svar i tråden hvis det er et engangstilfelle, men hvis du har ergret deg over samme person tidligere anbefaler vi at du sender en personlig beskjed til personen der du ber han prøve å skrive tydeligere. Det finnes nemlig mennesker som har skrive- og leseproblemer og da skal man ta hensyn. Det samme gjelder i grunnen andre regelfeil. Oppdager man en så skal man trykke Rapport-knappen, ikke påtale det i tråden. Det blir det så lett irritasjon av, og så går diskusjonen off topic. Geir Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Nei, nei. Det som er irriterende er den ironiske, spydige, overlegne og latterliggjørende tonen enkelte av brukerne her har. Slutt med det, ok? Prøv heller å være litt mer vennlig. Ja den er jeg helt enig i er et par tre 17-18 årige besservissere her jeg irriterer meg grønn over! Av ren nysgjerrighet. Hvem? Personal Message. Nå liker ikke jeg å snakke negativt om noen til andre, så jeg for min del velger å holde dette for meg selv. Ikke misforstå, de er helt sikkert greie folk, det er bare tonen deres ovenfor andre jeg ikke liker. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) tom waits for alice: Jeg er vel forsåvidt enig. Men til folk som whiner på at vi andre whiner på deres skriveleifer; det er jo igrunn til deres eget beste Endret 10. juni 2005 av Izte Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 At en tråd som "Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil." er startet og har overlevd så lenge irriterer meg. Hva er vitsen med å diskutere skrivefeil andre har gjort Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Nei, nei. Det som er irriterende er den ironiske, spydige, overlegne og latterliggjørende tonen enkelte av brukerne her har. Slutt med det, ok? Prøv heller å være litt mer vennlig. Ja den er jeg helt enig i er et par tre 17-18 årige besservissere her jeg irriterer meg grønn over! Av ren nysgjerrighet. Hvem? Personal Message. Nå liker ikke jeg å snakke negativt om noen til andre, så jeg for min del velger å holde dette for meg selv. Ikke misforstå, de er helt sikkert greie folk, det er bare tonen deres ovenfor andre jeg ikke liker. Samme her, ser ikke behovet for å henge ut noen... Kan falle ubehagelig for dem desuten liker jeg ikke baksnakking... Uansett om noen irriterer seg over meg: fyr løs! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 At en tråd som "Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil." er startet og har overlevd så lenge irriterer meg. Hva er vitsen med å diskutere skrivefeil andre har gjort Synes det er en grei tråd jeg. Man kan både poste graverende skrivefeil som man irriterer seg over, og diskutere litt rettskriving. Når det i tillegg er slik at navn på synderen ikke oppgis, synes jeg det er greit at tråden er der. Lenke til kommentar
embark Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Noe av det som irrirterer meg mest er hyppigheten av skrivefeil. Jeg vet at jeg har skrivefeil selv, og at det ikke hjelper å irriterer seg over dem, men jeg blir så frustrert. 100% enig. Og er det så vanskelig å bruke STOR bokstav når man starter en setning? Et par råd til bedre skriving: 1. Stor bokstav når man starter en setning. 2. Passe på orddeling. 3. Punktum og komma på rett plass. 4. Bare ett ! eller ? holder i massevis. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 At en tråd som "Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil." er startet og har overlevd så lenge irriterer meg. Hva er vitsen med å diskutere skrivefeil andre har gjort Synes det er en grei tråd jeg. Man kan både poste graverende skrivefeil som man irriterer seg over, og diskutere litt rettskriving. Når det i tillegg er slik at navn på synderen ikke oppgis, synes jeg det er greit at tråden er der. Mumle noe om tråd for nerder blottet for sosial intelegens Og ja jeg vet ikke hvordan intelegens skrives Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå