Gå til innhold

Det mest irriterende ved Hw forums brukere.

Clerion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken har flere sider:

Det er i 90% av tilfellene helt unødvendig å postet "prøv Google" i en tråd. Det hjelper ikke trådstarter og er på grensen til spam. Om man derimot poster "Jeg gjorde et raskt Google-søk og fant flere svar, blant annet denne: Link", så hjelper man trådstarter med det han faktisk spør om samtidig som man minner trådstarter og andre på at man ofte kan finne svaret ved et minimum av egeninnsats.

Og egeninnsats kan folk faktisk prøve litt oftere. Det er nemlig slik at det postes utrolig mange spørsmål her på forumet, volumet blir rett og slett overveldende for mange. Og det igjen kan bety at endel poster ikke får svar fordi de drukner i mengden. Dermed er det faktisk i alles interesse at man kun poster når man virkelig trenger hjelp.

Geir :)

Lenke til kommentar

Noe av det som irrirterer meg mest er hyppigheten av skrivefeil. Jeg vet at jeg har skrivefeil selv, og at det ikke hjelper å irriterer seg over dem, men jeg blir så frustrert.

Personer som er skråsikre på at de har rett, uten å klare å bevise det, er også irriterende.

Lenke til kommentar
Og egeninnsats kan folk faktisk prøve litt oftere. Det er nemlig slik at det postes utrolig mange spørsmål her på forumet, volumet blir rett og slett overveldende for mange. Og det igjen kan bety at endel poster ikke får svar fordi de drukner i mengden. Dermed er det faktisk i alles interesse at man kun poster når man virkelig trenger hjelp.

Geir :)

Helt enig i den du. Særlig i Programvare-forumet er det så utrloig mange nye tråder som opprettes hele tiden, og da er det mange viktige spørsmål som ikke får svar, som forsvinner langt bak uten et eneste svar, imens noen som lurer på noe kluss med MSN får 50 svar. Dette gjelder selvsagt ikke bare i den kategorien, men har merket at det er spesielt hyppig der.

Lenke til kommentar
Det er i 90% av tilfellene helt unødvendig å postet "prøv Google" i en tråd.

Snarere tvert om, i ca. 95 prosent av alle tilfeller finner jeg raskt svar på Google, samt en lengre utredning på Wikipedia. Dersom trådstarter virkelig ikke fant svaret på Google, bør denne klart si fra hvorfor det åpenbare svaret ikke gjelder i dennes tilfelle. Da vil begge parter raskere komme til saken, og en slipper lange tråder som fører ingensteds hen. Hva med å legge dette inn i retningslinjene?

Haken er at det kan komme til å hagle in med stengte tråder, og hagle ut med ferierende trådstartere...

Lenke til kommentar
Det er i 90% av tilfellene helt unødvendig å postet "prøv Google" i en tråd.

Snarere tvert om, i ca. 95 prosent av alle tilfeller finner jeg raskt svar på Google, samt en lengre utredning på Wikipedia. Dersom trådstarter virkelig ikke fant svaret på Google, bør denne klart si fra hvorfor det åpenbare svaret ikke gjelder i dennes tilfelle. Da vil begge parter raskere komme til saken, og en slipper lange tråder som fører ingensteds hen. Hva med å legge dette inn i retningslinjene?

Haken er at det kan komme til å hagle in med stengte tråder, og hagle ut med ferierende trådstartere...

Jeg er meget enig der. Det virker som puur latskap å poste et problem, mens et Google-søk (godt forumlert eller ikke) kan finne svaret i løpet av nanosekunder.

Det er heller tråder som det som blir spam, ikke "Google er din venn" ...kanskje trådstarter begynner å tenke med gråhårene og begynner å Google først!

Har ennå ikke sett en trådstarter editere sin første post med "Oi, jeg fant svaret med en rask Google-søk" :hmm:

Lenke til kommentar
Tråder som denne er bare teit. Den er så teit at jeg ikke vil si meningen min om den!

^_^

Hvorfor gidder du i det hele tatt å poste her da?

Hey stoopid, read it again.

Vel, jeg er litt uenig i trådstarter, for google har VELDIG ofte svaret. Det er ikke verre enn å kaste inn et par søkeord, og vips, så har man en veldig god løsning. :)

Lenke til kommentar

Det teiteste med hw er at det finnes 90% brukere som ikke har peil om hva de snakker om. Svarene de gir fremstår som bra og godt formulerte, men dessverre er det lite backup i de. Samtidig har hw brukere som er faglig dyktige men er dessverre så fanboys at de prøver å undergrave alle løsninger enn det de selv mener er best.

Synd at folk er så sveiseblinde og så fornøyde med egne produkter at de blindt anbefaler dette til andre.

Tipper snittkarakteren på brukererfaringene ligger godt oppunder 9. Noe som i seg selv er bak mål...

Lenke til kommentar

Å irritere seg over skrivefeil og feil bruk av ord er idioti.. Ingen som med hensikt skriver feil, finnes og folk med dyseleksi. Og de gjør seg forstått! De som irriterer seg over det er virkelig stakkarslige vesner.

Annet som irriterer meg er kommentarer på tråden i seg , altså kommentarer om tråden og ikke relevante poster i henhold til diskusjonen. (feks tråden om han som hadde bilde fra en kirke)

Så irriterer det meg at det er fjortiss oppførsel og mange overlegne på stadiet over fjortisser...

Lenke til kommentar
Det teiteste med hw er at det finnes 90% brukere som ikke har peil om hva de snakker om. Svarene de gir fremstår som bra og godt formulerte, men dessverre er det lite backup i de. Samtidig har hw brukere som er faglig dyktige men er dessverre så fanboys at de prøver å undergrave alle løsninger enn det de selv mener er best.

Støttes.

Det er slike tendenser som nå kjører Slashdot i grøfta. Jeg håper inderlig HW-forumet ikke går så i hundene som der.

Lenke til kommentar
Å irritere seg over skrivefeil og feil bruk av ord er idioti.. Ingen som med hensikt skriver feil, finnes og folk med dyseleksi. Og de gjør seg forstått! De som irriterer seg over det er virkelig stakkarslige vesner.

Annet som irriterer meg er kommentarer på tråden i seg , altså kommentarer om tråden og ikke relevante poster i henhold til diskusjonen. (feks tråden om han som hadde bilde fra en kirke)

Så irriterer det meg at det er fjortiss oppførsel og mange overlegne på stadiet over fjortisser...

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...