cknoph Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Trenger en enkel forklaring eller gjennomgang på disse to kretsene. Kretsene skal være i et flipper spill. Bonus funksjon Treff teller Skal ha eksamen imorgen(fredag) så det hadde vært fint med raske svar. På forhånd takk for evnt. svar. Endret 9. juni 2005 av cknoph Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hvis 5000p er A og bonustreff er B er funksjonen for å få bonuspoeng: IkkeA og B eller A, dvs enten får du bonus hvis du ikke har 5000p og bonustreff eller du får bonuspoeng når du har 5000p. SR-vippene får du heller lese selv om i læreboka, du har også lov til å spørre faglærer om generelle spørsmål. Slå opp om 4013 og studer sannhetstabellen. Lenke til kommentar
cknoph Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) takker, vi var et par stykker saa satt hodene i bloet idag, og fant ut av det meste. Fant ut at vi kunne erstatte hele bonus kretsen med en enkelt eller port. Endret 9. juni 2005 av cknoph Lenke til kommentar
peer_gynt Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det er datavippe ikkje sr vippe. Treff telleren treng 5 pulsa. Lenke til kommentar
OleByst Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har elektronikk Eksamen i morgå eg også! samme kretsen Til Treff teller kretsen ville jeg sotte opp eit tidsdiagram over utgangan til S-R vippa med tidsdiagramet vil du sjå når vippa får 0 på alle utgangan og då vill neller porten få 1 ut! husk å start med att S-R vippa er i reset stille først altså 0 på Q og 1 på Ikkje Q Den tell til 5 eller 4 med 0-1-2-3-4, når den har telt til 4 så fer den 0 på utgangan til Nellern Fer håpe du skjønna! Lykke til gutten! Lenke til kommentar
embark Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg skal ha samme eksamenen... Er det samme over hele landet? Lenke til kommentar
warillion Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) ja, samme over hele landet. I allefall hele rogaland EDIT: kan noen forklare data vippe, har ikke lært den Endret 9. juni 2005 av warillion Lenke til kommentar
hojo Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ja, samme over hele landet. I allefall hele rogaland EDIT: kan noen forklare data vippe, har ikke lært den elektronikk og elektroteknikk er sentral gitte eksamener og det betyr at alle har samme eksamen i disse to fagene Lenke til kommentar
hojo Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ja, samme over hele landet. I allefall hele rogaland EDIT: kan noen forklare data vippe, har ikke lært den Hvis du går til side 259 i elektronikkboka (Elektronikk i praksis) finner du data vippa! Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 kan noen tegne opp sekvensdiagram for trefftelleren? Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Er det ingen som greier å lage sekvensdiagram for trefftelleren? for de som ikke vet hva det er så er det sånn klokkepuls kødd! Lenke til kommentar
OleByst Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Her e tidsdiagram for data lås! litt dårlig tegna! Har laga tidsdiagram for treff tellern skal sjå om ei fer skanna inn! men det er ikkje vansklig å lage Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Var ikke akkurat den jeg skulle fram til... Lenke til kommentar
OleByst Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Her he du tidsdiagram over telle krets! men jeg tar ikje ansvar om dett er feil eller om du ikkje har tenkt rett!! den begynner med 0 på Q 1 på ikke Q Den får 0 på alle utgangan til vippen når den hat telt til 4 Endret 9. juni 2005 av OleByst Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Skal ha eksamen eg og . Men eg er veldig usikker på feilsøkinga på Spenningsforsyninga. Om noken kunne koke sammen ein kjapp forklaring hadde det vert kjempe bra. Spenningsforsyning Lenke til kommentar
CeSium Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Joda. Funker fett den der! Takk Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ingen som kan forklare bare litt? Trenger hjelp Lenke til kommentar
peer_gynt Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 kan prøve å forklare kordan den funka, da skjønna du fort kor du ska søke etter feil og. når du regulera rv1 langt nokk ned til at q5 leda beggyne q3 å lede da blir dt spenning over r3 og r5 som gjer ett spenningsfall som gjer at q2 leda som får q1 te å lede. Dt ligg 12 v over q1, 12,6 over q2. 13,2v over q3. tror dt va sånt. Håpa dt klarna litt for deg no. Lenke til kommentar
peer_gynt Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Denna eksamenen va kjempe lett as. Ta blir en kjempe bra karakter. Når dokk andre vart ferdig? Eg va ferdig rundt 11.30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå