shagg0r Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Går det an å lage et mellomrom mellom hvert <li> element i en liste ved hjelp av css? Har forsøkt med på margin-bottom og margin-top men det fikser bare margen rundt hele lista Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Har du satt det på <li> da? Det skal ikke settes på <ul>, just as you know.. Endret 9. juni 2005 av OShea22 Lenke til kommentar
resol Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) margin-bottom eller padding-bottom skal fungere om du tar det på li. om hele saken rører seg så har du mestsannsynelig tatt det på ul. Edit: 1 sec Endret 9. juni 2005 av resol Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 kan hende du opplever overlapping margins. Kan hende at padding funker bedre. Eventulet en border i samme farge som enten bakgrund eller som li elementet. Legge på en border(trenger ikke være rundt hele) pleier å rette "feilen" Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) ok tusen takk skal prøve border, og ja jeg satte padding og margin på li elementet men da funket det ikke. funket egentlig veldig dårlig... slik har jeg satt opp lista: <ul class="liste"> <li>element 1</li> <li>element 2</li> </ul> css som dere ser har jeg prøvd alle alternativer :-) .liste li{ padding-bottom:20px; margin-bottom:20px; border-bottom:20px solid #FFFFFF; } Endret 9. juni 2005 av shagg0r Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Hmm, da må det være noe galt i css'n din lenger opp, eventulet i html'n som roter. Fikk det til å funke med margin-bottom med en gang jeg. Pass på at den ikke er satt til display: inline; Endret 9. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 ok var display inline som fucka thanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå