MailMan13 Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 ...kompilere på LFS'en min. configure klager på at den ikke finner jpeglib.h, filen har jeg (har installert libjpeg), men ha skal jeg gjøre for å få configure til å finne den? (har prøvd å legge den i /usr/include) Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hva sier config[ure].log? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Prøvde å installere libjpeg på nytt, nå finner den 'ingenting' lenger, sånn ser output'en ut: Code: checking for stdarg.h... yeschecking for string.h... yeschecking for strings.h... yeschecking for X... nochecking for XShmAttach in -lXext... nochecking for XShmAttach in -lXextSam... nochecking for sys/ipc.h... nochecking for sys/shm.h... nochecking X11/extensions/XShm.h... nochecking for jpeg_destroy_decompress in -ljpeg... noconfigure: error : *** JPEG library not found *** Her er config.log hvis den hjelper (sier ikke meg så mye). Har egentlig lagt prosjektet på is... men det hadde vert greit å fått opp X først. [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-07-23 18:27 ] Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hm... Hvis X er installert, sjekk at du har disse linjene i /etc/ld.so.conf: /lib /usr/lib /usr/local/lib <diverse X-libdirs> legg til de du mangler, og skriv "ldconfig". kjør en "make distclean/clean" i imlib-dir'et og kjør configure på nytt. Håper det hjelper :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 09:10, abaddon skrev:Hm... Hvis X er installert, sjekk at du har disse linjene i /etc/ld.so.conf:/lib/usr/lib/usr/local/lib<diverse X-libdirs>legg til de du mangler, og skriv "ldconfig".en "make distclean/clean" i imlib-dir'et og kjør configure på nytt. Håper det hjelper :smile:kjør ld er riktig satt opp og finner alt den skal (testet med ldconfig -v, /lib og /usr/lib trenger ikke å ligge i ld.so.conf), og alle *.h ligger i /usr/include, den vil fortsatt ikke finne noe med mindre jeg kjører configure uten noe '--prefix=***', da fungerer det greit av en eller annen grunn. (configure kjører ferdig, men får feilmelding når jeg kjører make). Prøvde å slette configure å lage ny med autoconf, da finner den alt, men jeg får en "error: unexpected token near item 'yes/no'" før den er ferdig. Skjønner ingenting her lenger :sad: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 edit: Dobbel posting, uff da. [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-07-24 17:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå