Gå til innhold

Beste dig. kamera til kr. 4000,-

Anbefalte innlegg

Hei,

ønsker å kjøpe dig.kamera. Vet ikke helt hva jeg skal kjøpe.

Er ingen proff-fotograf, trenger et kamera som tar best mulig bilder ute (ferie etc.) og inne (bursdager etc.) til rundt kr. 4000,-

Trenger ikke finesser som video-opptak, siden jeg har eget videokamera for det.

Thanx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å skulle være frekk, vil jeg anbefalle deg å søke litt rundt på forumet. Det står masse om både Ixus700 og Nikon coolpix 7900 rundt på forumet. Er en grei måte å orientere seg på!

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
hva med ?

CANON IXUS700 3 879,- på elkjøp:

Digitalkamera med 7,1 megapikslers bildebrikke og 2" LCD skjerm!

Best i Test - TV2 hjelper deg(22.04.05)

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg...ticle378352.ece

Ja, litt av en test. For å sitere Digit.no sin test at F10 :

"Hvordan "TV2 hjelper deg" kunne plassere FinePix F10 nederst på listen over de fem kameraene som ble testet 22. april, er for meg en gåte. Om man ser konstruksjon, ytelser (inkl. batterikapasitet), brukervennlighet, bildekvalitet, finesser og valuta for pengene i helhet, burde kameraet vunnet denne sammenligningen med god margin, etter min mening."

Lenke til kommentar

Olympus765.JPG

CRW_1282l.jpg

Hva med dette? Olympus C-765 Ultrazoom. 38-380 mm, altså 10x optisk zoom, i markedets minste kamerahus for ultrazoom. Med supermakro ned til 3 cm. har du et svært anvendleig kamera til både tur- og hjemmebruk. Det har 4 megapixel, som etter min mening holder for de fleste. Det so mer spesielt gildt er at det har rast i pris fra rundt 5K til latterlige 2.4K på rimeligste nettsjappe. Et røverkjøp av et meget godt kamera.

Lenke til kommentar

Nu skal jeg ikke svare for Manskow, men S2 IS er væsentligt dyrere end C765 og desuden noget større. På den anden side har S2 IS også flere klare fordele over C765, bla. billedstabilisator, 12x zoom, bedre video, vridbar skærm, etc.

Lenke til kommentar

Offtopic: Det er vel klart at S2 stiller i en annen klasse enn 7-serien.

Men hvor mye betyr kameraets størrelse? Skal du ha noe som går ned i en liten shorts eller skjortelomme, eller vil du ha et et større kamera?

Endret av Covcon
Lenke til kommentar

La meg først få påpeke at jeg aldri har sagt at 7xx-serien er verdens beste kamera. Jeg er fullstendig klar over at det finnes mengder av kameraer som er langt bedre på en rekke områder. De koster imidlertid ofte deretter. Det kommer jo stadig noe nytt. Selv kunne jeg f.eks. godt tenkt meg hjelpelampe til autofokusen, og andre smådetaljer på mitt C-750. Canons nye S2, som det nevnes her har selvsagt en rekke forbedrede egenskaper og funksjoner. Og sikkert flere andre også.

Det jeg derimot forsøker å formidle, spesielt til det som av og til ser ut til å være førstegangskjøpere, er at i stedet for å svi av la oss si rundt 4K på et hipt minikamera som f.eks. Ixus'ene som har sin hemningsløst nesegruse tilhengerskare. Hvis man ikke på død og liv må ha det i lomma, men samtidig ikke vil ha en skikkelig dregg å drasse på, og i tillegg kunne tenke seg å bruke en del av sparepengene på noe annet enn fotoutstyr, ja da er det jeg hevder at pris/ytelse/størrelse-faktoren er særdeles gunstig med 7xx-serien. Jeg syntes jeg gjorde et bra kjøp av mitt C-750 til 5K i sin tid, men når da 765'en ligger på 2.4K klarer jeg ikke å la være å prate varmt om det. Jeg har nemlig en teori om at en nybegynner raskt vil utvikle sin fotoglede når et såpass rimelig kamera har relativt store muligheter og attpåtil meget bra optikkvalitet. Et lommekamera har generelt ikke mye spillerom for å forsøke seg på noe utenom automoduser.

Selv putter jeg for min del penger på sparegrisen i påvente av den dritbarske Samsung 815-lekkerbiskenen som er på vei. Det blir herrekamera, det, så selv jeg sikler av og til på annet enn Olympus...

Jeg har talt. Ugh.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...