Coaxmetal Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ok kanskje ikke rett forum, men i og med at ventrilo er såpass viktig i spillinga av wow spør jeg likevel :-) Tenker å sette opp server for en par kompiser, men finner det ikke helt ut :/ Så noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jepp, det du gjør er: Du går inn på www.Ventrilo.com og laster den server filen som passer deg ! http://www.ventrilo.com/download.php Deretter får du kompisene dine til å laste ned client filen som passer i samme version som servern, altså ikke OS, men version ! Du som skal ha server må deretter ZIPE server ZIPen til en egen mappe, deretter åpner du filen "Configuration Settnings" filen som hetere "Ventrilo_srv" og konfiguer etter ønske ! Derifra kan du stille på alt, navn på server, hvor mange som skal ha mulighet til å komme inn (slots) og passord og m.m ! Etter du er ferdig med det så, HUSK å LAGRE innstillingene da ! så starter du "Ventrilo_srv" og ikke lukk vinduet som kommer ! Alt du gjør da er å gi kompisene dine IPen og game ivei ! Vi har også en privat server vi har oppe så forstår hva du mener ! Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Du som skal ha server må deretter ZIPE server ZIPen til en egen mappe?? ZIPE ZIPen?hva?!hjelp,kan du bare forklare litt nermere? fatter ingenting,hvor skal ipen være.klarer ikke komme inn på serveren og mye ball med commands i konfikurasjoninnstillinger:|HJELP Folkens Endret 2. april 2007 av gunfighter Lenke til kommentar
Michael2k Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Skal Bestille mic så gi meg servern Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Skal Bestille mic så gi meg servern 8293267[/snapback] det spørs,men er det noen som kan hjelpe? jeg prøvde på nytt men da kom det opp noe helt annet,så nå begynner jeg å få til,men kan noen si meg:må jeg bruke clienten selv?og hvordan starter jeg serveren? me=noob:/ Kan noen gi en detaljert bruksanvisning? Endret 2. april 2007 av gunfighter Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Er det ikke noe readme der? Husker det tok meg 5min å få opp en server som funka greit etter at jeg lasta ned server-fila fra siden dems.. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Det er ærlig talt enklere å betale de 25-30$ i mnd for en skikkelig 24/7 server. Vi har kronerulling i raidgruppa, og dette fungerer helt fint. Vi har medlemmer fra hele verden, er bare for gruppeleder å få seg en paypal konto som resten kan betale til. Jeg er ihvertfall glad for at vår ventrilo server kan brukes hele tiden; er jo intet mindre enn genialt i 5-manns grupper også Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Det er ærlig talt enklere å betale de 25-30$ i mnd for en skikkelig 24/7 server. Vi har kronerulling i raidgruppa, og dette fungerer helt fint. Vi har medlemmer fra hele verden, er bare for gruppeleder å få seg en paypal konto som resten kan betale til. Jeg er ihvertfall glad for at vår ventrilo server kan brukes hele tiden; er jo intet mindre enn genialt i 5-manns grupper også 8294411[/snapback] Vi lar den med den beste jobben i guilden betale. Vi har en som har en årslønn på 870.000 i året og han fikk jobben med og betale hver mnd. Funker fett Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 HAHA!men kan det være ruteren som ikke er åpen eller som blokker noe? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Den ipen som dukker opp i ventrilo.srv.exe fila er en intern ip. Må jeg forwarde porten via routeren da? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Den ipen som dukker opp i ventrilo.srv.exe fila er en intern ip. Må jeg forwarde porten via routeren da? 8297573[/snapback] Du må jo selvsagt det.. Sier seg vel selv at en IP som er noe lignende 192.168.1.4 ikke kan brukes av andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå