Gå til innhold

Grafikken på Xbox hakker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til at grafikken i spill har begynt å hakke og henge en del, også i menyene på spillene. Kan ikke se noe problemer ved avspilling av filmer.

Har oppdatert dashboard (avalaunch) og XBMC men ikke noe mer. Har Xecuter3 chip og 200Gb harddisk.

Det er det samme om jeg kjører spillene fra dvd eller harddisk, alle hakker like mye uansett. En vanlig dvd-film går derimot helt fint.

Noen som ha peiling på hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, høres merkelig ut og jeg har ikke noe godt svar. har selv opplevd småhaking, men da stort sett ved ekstreme påkjenninger som at jeg går inn i en røyksky eller lignende. Jeg kan bare tenke meg en ting, og det er at gpu eller cpu er for varm. Begynte dette helt plutselig, eller har du forandret på noe fysisk. Hakket det første gangen du spilte etter å ha oppdatert? (skal uansett ikke ha noe å si, men gå tilbake til den gamle versionen av avalaunch og xbmc) Håper noen andre kan være mer til hjelp

Lenke til kommentar

Den er ikke gammel, bare noen mnd. Det var en kar fra xunlock.no som moddet den, og de leverer med et års garanti på moddingen. Den blir til tider varm, både cpu og gpu ligger på rundt 56-57 grader. Det er vel neppe laseren i spilleren som er gåen, siden den spiller av vanlige dvd-filmer uten problemer. Dessuten hakker det jo like mye når jeg spiller fra harddisk. Jeg kan starte boksen både i moddet og umoddet modus, men det gjør heller ingen forskjell.

Hvis det er problemer med grafikkortet burde det vel gjøre utslag på filmgrafikk også?

Har ikke gjort noen endringer selv, bortsett fra å klippe vekk litt av perforeringen i chassiset for å bedre luftgjennomstrømming. Det havnet ingen løse deler i boksen da jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Den står i PAL, og hakker med PAL-spill. Fikk tips om at det kan være en feil på IDE-kabelen...

Siden det lagger fra både harddisk og dvd-rom så tror jeg ikke det...

Bare et lite spørsmål: Kan xboxen bli en del tregere over tid, slik som en pc som har blitt brukt noen år uten formatering eller "vedlikehold" feks?

kanskje det er noe galt med lednigen? fra box til tv...

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...