Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Trenger en ny laptop som skal i hovedsaken brukes i jobbsammenheng, og da jeg er en del ute hos kunder tenkte jeg meg en slik liten søt 12". Budsjettet mitt er ikke alt for stort, rundt 10k. Maskinen vil jeg at helst blir levert uten OS, skal ikke han Windows på den uansett. Finnes det noen slike rimelige 12" eller må man ut med 2-4 tusen mer? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Her er noen modeller: HP nc4200 Dell Latitude X1 Dell Latitude D410 Komplett Notebook S260 Av disse er det kun den fra Komplett som kan leveres uten OS, de andre har det preinstallert. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Hmm, ser ut som Dell Latitude D410 er den som passer meg best.. ikke så dyr og har det jeg trenger.. Vet at stedet jeg jobber for har momsfritak, skal høre om de kan kjøpe for meg.. noe dem helt sikkert gjør.. Men finnes det flere alternativer? Har en dell hjemme, og joda, har vært storfornøyd jeg men liker alternativer Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Eg synest komplett sitt alternativ virket greit. Der kan ein velge å ikkje kjøpe os og spare 600 samtidig som ein kan oppgradere til 512 ram som sikert vil ha litt å sei for ytelsen. Kan jo hende du får problemer med drivere vist du skal bruke den til Linux, men slik er det vel med alle alternativene Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Har noen no erfaring med komplett sin laptop da? 10070 kr virker ikke værst for maskinen. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Trenger en ny laptop som skal i hovedsaken brukes i jobbsammenheng, og da jeg er en del ute hos kunder tenkte jeg meg en slik liten søt 12". Budsjettet mitt er ikke alt for stort, rundt 10k. Maskinen vil jeg at helst blir levert uten OS, skal ikke han Windows på den uansett. Finnes det noen slike rimelige 12" eller må man ut med 2-4 tusen mer? Hva med 12" iBook? http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.3.1.1.0?39,11 Edit: Disse leveres jo med OS X. Viss du skal ha Linux på den er jo ikke dette problem, men kjedelig å måtte betale for et OS du ikke evt. skal bruke. Men som sagt bare et forslag Endret 9. juni 2005 av alaruz Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Tenkte også på en ibook.. men siden apple skal over til annen cpu artitektur synes jeg det blir dumt å kjøpe derfra nå. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Etter som Mac er dyre i forhald til maskinvaren ein får for pengene virket det ikkje som eit veldig godt alternativ. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Har også sett på ibm x40, har en som kan skaffe en slik rimelig.. til rundt 11000.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har også sett på ibm x40, har en som kan skaffe en slik rimelig.. til rundt 11000.. Da er det vel ikke noen tvil lengere... Gå for IBM. Ingen lager maskiner som dem. Ørjan... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Da var det å ringe han og høre om tilbudet fortsatt står. Har lest mye positivt om de maskinene.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Akkurat nå er Dell Latitude X1 den beste maskinen, synes jeg hvertfall. Maskinen er laget av Samsung, så ikke vær redd for dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 X1, joda.. hmm hørt mye om den også. Men etter det jeg har hørt slår x40 skikkelig til, orntlig og stabil maskin + innad i miljøet(linux that is) får ibm mye skryt.. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) denne pc'en er utrolig bra for 10 000: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683 kjøpte akkurat denne for noen uker siden.....er strålende fornøyd! Edit: Leveres uten OS! Endret 9. juni 2005 av ahumoe Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Nå leter jeg etter en liten nett en, altså 12" Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 hmm, ser ut som den dealen han kunne skaffe har gått ut på dato. Så da får jeg lete litt mer. Men den pc'n som komplett selger.. noen som har no erfaringer? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Etter som Mac er dyre i forhald til maskinvaren ein får for pengene virket det ikkje som eit veldig godt alternativ. Du kan dessverre ikke sammenligne hardwaren til Apple´s maskiner med "vanlige" komponenter her, nei. Det blir som å si at en 2 GHz Celeron er bedre enn en 1.8 GHz A64 S-939 bare pga klokkefrekvens. Ta deg en bolle og tenk deg litt om. Mac er et glimrende alternativ til alt annet enn gamers, for det finnes dessverre ikke så vanvittig mange spill til Mac. Jeg kan på det varmeste anbefale en 12" PowerBook fremfor ALT av Dell... EDIT: Dr3as: Apple kommer ikke til å ha konvertert til gloheite Intel-prosessorer helt før i slutten av 2007... EDIT 2: Komplett S260 erfaring Endret 10. juni 2005 av Hubman Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Ser at S260 kanskje ikke helt står til forventningene.. trenger iallefall god batteritid.. løpe rundt med strømkabel i jobb.. glemt det.. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ta deg en bolle og tenk deg litt om. Mac er et glimrende alternativ til alt annet enn gamers, for det finnes dessverre ikke så vanvittig mange spill til Mac. Jeg kan på det varmeste anbefale en 12" PowerBook fremfor ALT av Dell... Mac er for all del gode maskiner, men eg tviler litt på at han får det han vil vist han kjøper ein ibook. Det er vel stort sett kun Yellow Dog av linux distribusjoner som går til ppc prosessorer og siden Mac snart skal over på x86 spørst det jo kor lenge den holdes ved like. Ein powerbook liger nok og eit godt styke over budsjetet ein her hadde satt opp. Ellers tar eg meg gjerne ein bolle Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Skulle jeg hatt mac måtte det blitt en ibook, ikke fult så dyr. Ser da ut som det kanskje blir en dell pc igjen. Merker at x1 frister.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå