ostmann_pat Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Jeg har nettopp ladda opp et batteri med en halvdefekt bilbatteri-lader, jeg tenkte derfor å teste batteriet med et voltmeter, men det hadde jeg jo ikke :sad: . Kom plutselig på fatterns multimeter,, fant det fram, men skjønte egentlig ikke hhva jeg skulle sette det på. (Blandt annet) dette står det på multimeteret: under DCV: -100 -200 -20 -2000m -200m under ACV: -750 -200 Hvilken av disse skal jeg bruke når jeg sjekker batteriet?? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 AC= Alternate Current (Vekselstrøm) DC= Dircet Current (likestrøm) Og da når du skal måle V (volt) på et batteri er det DC du må bruke. Og de tallene er bare hvor mange volt som du maximum skal måle. Skal du måle et 12V batteri setter du multimetert på DC 20V. Skal du måle spenningen i huset ditt så setter du multimeteret på AC 750V. Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Takker og bukker! Det med tallene var egentlig ganske greit, har bare litt problemer med AC/DC (som er verdens beste hardrock band EVER ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå