rallyeraider Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 hei. Har nettopp innstalert win xp pro på begge mine maskiner, men får dem ikke i nettverk. Har prøvt og pinge ip'ene men ikke noe kontakt, får bare time out. noen som kan hjelpe meg, et flaxlodd til han/hun som klare det. Legger ved et bildet av feilmld som kommer opp Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Sjekk brannmur. Aktiver fildeling. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Høres kansje teit ut men, har du sjekka at driverne til nettkorta er installert? og at kortene er aktivert? Hatt nettverk på de 2 maskinene før? Lenke til kommentar
posse Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Deaktiver brannmur - Ping Sjekk at begge pcene er i samme workgroup feks, LAN Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Husk å slå på guest kontoen! Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) hei har samme problem mellom win 2000 og xp. Greier ikkje å skifte arbeidsgruppe på pcn med 2000 på. Står at eg må sette maskinen inn i et nettverk først.. Får kontakt med ping fra begge maskiner så vet ikkje heilt kva som er problemet EDIT: har ikkje samme problem..beklager.. Endret 9. juni 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 hei. Har nettopp innstalert win xp pro på begge mine maskiner, men får dem ikke i nettverk. Har prøvt og pinge ip'ene men ikke noe kontakt, får bare time out.noen som kan hjelpe meg, et flaxlodd til han/hun som klare det. Legger ved et bildet av feilmld som kommer opp Har dette problemet selv med en av pc'ene hjemme i nettverket. Ingen får komme inn på den, men den kan komme inn på alle. Gjør som nevnt her, deaktiver brannmur, aktiver gjestekonto osv. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Et par spørsmål.. - Hvordan aktivere fildeling? - hvordan aktivere gjestekonto? - og hvordan deaktivere brannmur? Har det samme problemet! Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Fildeling aktiverer du ved og dele en mappe, du får da spørsmål og og aktivere det hvis det ikke er aktivert fra før. Brannmuren slår du av i kontrolpanel/Windows firewall Gjestekontoen aktiverer du i kontrolpanel/brukere Lenke til kommentar
dvn Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 (endret) Alt ser ut til å være bra.. men fremdeles er det bare den ene PC'n som får tilgang til den andre. Har sjekket alt av innstillinger, men finner ingen feil! Noen som har andre forslag?? Edit: La til feilmeldingen som bildefil Endret 13. juni 2005 av dvn Lenke til kommentar
g-gomp Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Heisann Jeg ser det er flere som sliter med pussige nettverksproblemer. Det jeg har gjort, er følgende: - deaktivert Norton int. sec. (dvs Personlig brannmur og Inntregnings funn) - deaktivert Windows brannmur. - aktivert brukerkonto Gjest - aktivert fil og skriverdeling - opprettet mapper som skal deles, og delt disse. Dette er gort på begge maskiner. I tillegg har jeg kjørt konfigurasjonsveiviser på begge maskinene med standard verdier. T.o.m. MSHOME som nettverksnavn. (Koblet fra Windows brannmur etter dette). Maskinene "ser" hverandre, men når jeg klikker på den andre maskinen, får jeg bare meldingen "\\maskin2 er ikke tilgjengelig.... Nettverksbanen ble ikke funnet" Dette skjer om jeg står i maskin2 og forsøker å nå maskin1 også. På begge maskinene vises begge maskiner i mappen: Mine Nettverksteder->Microsofft Windows-nettverk->Mshome Det eneste jeg fikk til å fungere her en kveld, var etter at jeg kjørte nettverksveiviser på begge maskiner og valgte MSHOME som nettv. navn, fikk jeg tilgang til maskin2 fra maskin1 èn gang. Etter at jeg restartet maskin2 har det ikke vært mulig å komme inn på noen av maskinen via nettverk. Er det noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Prøv Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Edit: Ta en titt på guiden i signaturen min. Endret 14. juni 2005 av Marti Lenke til kommentar
g-gomp Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei og takk for tipset. På maskin1, som har XP Pro, fann jeg denne under: Gruppepolicy->Windows-innstillinger->Sikkerhetsinnstillinger->Lokale Policyer-> Tilordning av brukerrettigheter. Der fann jeg nøkkelen "Nekt tilgang til denne maskinen fra nettverket" I denne nøkkelen låg verdien "SUPPORT_388945a0" (uten apostrof) Jeg fjernet denne. Når jeg nå forsøker å finne maskin2 via Utforsker-Mine Nettverkskteder osv. Er MSHome (nettverksnavnet) borte. På maskin2, er det XP Home (norsk). På denne vesrjonen finnes ikke gpedit.msc. Når jeg fra maskin2 forsøker å nå maskin1 via nettverket, får jeg feilmelding "Mshome er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke..... Listen over sevrvere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå". Hva tror du nå jeg har gjort feil.... ? Mvh g-gomp Lenke til kommentar
dvn Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Skulle bare si at nå har i hvert fall problemet løst seg for meg. Jeg kan fremdeles ikke skrive \\maskinnavn men å skrive \maskinnavn\mappe funker, og deling av printer funker. Gjorde alt som stod i denne artikkelen (ikke selve artikkelen, men det som står under reader comments). tror jeg også eksperimenterte med noe annet og, men husker ikke helt hva jeg var inne på, men var nok artikkelen som redda meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå