rvenes Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Nedlastingshastighet:4 112 kbit/s (2 000 000 bytes på 3,891 sek) Opplastingshastighet: 397 kbit/s (500 000 bytes på 10,079 sek) Merka godt at den var oppgradert... VG f.eks loader mykje kjappere. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Nå har jeg fått oppgradert den 3 gangen få håpe den kan holde seg der nå. Hadde den gamle 704/128 linja. Nedlastningshastighet: 1040kbits Opplastningshastighet: 314kbits Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Var positivt overasket da jeg idag stod opp og så at Azureus lasta ned på nærmere 200Kbyte\sec.(pleier å ligge på halvparten). un point au telenor. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Noen i Trondheim som har fått oppgradert enda? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Søren dette tar tid. noen i bergen som har fått oppgradert linjen sin?? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Ser ut som de fleste som har hatt 704 linje har fått 2mbit men siden jeg har så lang linjeavstand fra sentralen så får jeg maks 1mbit. Men om Adsl2 skulle blitt etablert om det hadde vært større mulighet å få mere enn 1mbit for sjekket ADSL guiden hw har kommet med http://www.hardware.no/artikkel/15239/3 Om det hadde vært større mulighet å fått mere enn i mbit. Linjeavstanden er 4800m fra sentralen. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Heia Telenor!! Jeg hadde 704/128 ADSL og har nå fått 2072 KB/s! Målt på speedometeret til itavisen i går kveld og sjekka nå nettopp og fikk: Nedlastingshastighet: 2029 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! Du ser ut til å ha ADSL fra Telenor (ut fra din IP-adresse 83.108.xxx.xxx). ITavisen.no har satt i gang norges største undersøkelse av den reelle hastigheten til de største bredbåndsleverandørene. For å gjøre dette trenger vi å vite hvilken hastighet du har på ditt abonnement. Ønsker du å bidra til undersøkelsen, så kryss av for nedlastingshastigheten på ditt abonnement, og trykk «Send resultat». Dersom du er bedriftskunde ber vi deg om å ikke sende inn denne infoen. Hastigheten på mitt abonnement er: ADSL Basis (704/128 kbps) Jeg holder på å laste ned, samtidig!! Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 (endret) Fortsatt bare 2mbit her :/ Men planen er 3mbit sdsl, heller det enn 4mbit/640kbit Endret 11. juni 2005 av OgnOmm Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har bedt om oppgradering for ca 1 uke siden. Legger ved bilde av test av surfometeret på Dinside.no. Skal bli oppgradert til 4000/400. Har i dag 2048/256. Testen viser at bare Uploaden har blitt oppgradert. Noen som vet hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har bedt om oppgradering for ca 1 uke siden.Legger ved bilde av test av surfometeret på Dinside.no. Skal bli oppgradert til 4000/400. Har i dag 2048/256. Testen viser at bare Uploaden har blitt oppgradert. Noen som vet hvorfor det er slik? Hehe I got the same shit Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ja det er merkelige greier. På online.no siden så står det at det blir en Planlagt vedlikehold 04.07.05 Vedlikehold mellom 01:00 og 06:00 vil berøre ADSL-kunder i følgende områder: Steinkjer Bodø Bergen Drammen Tromsø Lillestrøm Trondheim Kristiansand Sarpsborg -- Morten Hansen Telenor Kundeservice Får "håpe" med dette at da blir oppgraderingen utført 100%. (er lov og håpe) hehe Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Har bedt om oppgradering for ca 1 uke siden.Legger ved bilde av test av surfometeret på Dinside.no. Skal bli oppgradert til 4000/400. Har i dag 2048/256. Testen viser at bare Uploaden har blitt oppgradert. Noen som vet hvorfor det er slik? Vet ikke men det var mye rart som skjedde for min del også før oppgraderingen, først blei linja extremt ustabil, datt ut flere ganger i løp av noen dager. Ringte support og fekk dem til å jobbe med saken, underveis la eg merke til at uploaden min var som deg steget slik at linjen min var sikkert satt til 2000/300. Videre var linjen fortsatt ustabil og eg måtte på telefonen igjen, da fekk eg opplyst at oppgraderingen hadde allerede tatt plass og det var rart eg ikke hadde 4000/400 hastighet, fekk til beskjed at det var mulig eg ikke kunne få denne hastigheten fordi kapasiteten på linjen min ikke var god nok(kansje for langt fra sentralen ikke vet eg), uansett dette skulle sjekkes opp i og eg fekk bare besjed om å vente og håpe ting gikk i orden...skulle kontakte meg om eg ikke kunne få 4000/400 hastighet. Ca 1 uke etter kunne eg med glede se at eg lastet med over 400kb/s Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Oooh. Gleder meg til jeg får. Jeg bestilte 4000/400 i slutten av mai, fikk linja for litt over 2 uker sia, men da jeg testet den hadde jeg bare 2048/256. Ringte til kundeservice og de sa at jeg måtte vente et par uker. Nå har det gått et par uker. Håper virkelig at den oppgraderes i natt. Trodde aldri jeg skulle si dette, men. Jeg håper linja mi går ned i natt. Vet også at de har ordna noe i sentralen min for en liten stund sia. Så alt tyder på at dette er dagen da alt skal skje... *spent* Jeg bor forresten i Røyken, Buskerud. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ringte Telenor for noen uker siden og spurte om de kunne oppgradere linja mi til 4 mbit, på torsdag gikk linja ned, ringte Telenor og spurte hvorfor, fikk som svar at de testet nettet for den nye hastigheten, og at det skullle være ferdig til Ferdags kveld. gjett om jeg ble glad Men fikk ikke tilbake på fredag, så nå har jeg gått hele helgen uten nett, men sålenge jeg får oppgradert hastigheten imorgen, og at nettet går opp er det ålreit for meg Spurte naboe3n min om nettet hans var nede, men niks :S Tar de en òg en eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 huff.. ingen her i området som har fått raskere linje Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Telenor har da vel meir enn 4096 ? Er det ikkje heller 48xx dei har da? Skal opp og sjekke i routern i dag. Jo, egentlig er det 4864/512, men siden jeg skulle sammenligne med Catch, oppgir jeg netto download-hastighet og brutto upload-hastighet, slik Telenor også gjorde tidligere. 2048/256 er egentlig 2432/256, men de har alltid oppgitt netto download-hastighet, siden det er den hastigheten du får i praksis. De ville garantert få mange klager hvis de solgte linja som 2432/256, mens kundene kun opplevde å få omkring 2000 kbps download. Telenor regner med at du skal få 500KB/s download og 50KB/s upload ved begge veier full belastning. Ikke det gamle oppleget der du får mindre download, når du uploader. det er bs. har fått oppgradert og DL synker drastisk når du UL samtidig. og blir så og si ubrukelig om du maxer uploaden.. så ingen endring der... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 This sucks. trodde telenor hadde begynt på oppgraderingen på linjen min. Linjen forsvant,kom tilbake,forsvant og kom igjen. Når jeg fikk mulighet til og gå på nettet så merket jeg at hastigheten ut var satt opp til 400 fra 200.Men ingenting var gjort med ned hastigheten. Det varte i en dag cirka. Men nå er alt tilbake til det gamle Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg fikk ny hastighet i dag Yeah yeah. rubb it in why don't you.You son of a #%)"Q#)/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå