Gå til innhold

hva er bra chipset temperatur?

Anbefalte innlegg

hva er bra chipset temperatur? har akkurat målt temp på chipsetet med skikkelig termometer. den loader på 54 og idler på 45. høres det bra ut? har passiv zalman på. lærte også at motherboard temperaturen man leser av i everest har ingenting med chipsetet og gjøre :no: mulig det gjelder flere HK. klarer og presse inn føleren mellom finnene på zalman kjøleren så den får 99% kontakt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt høy temperatur muligens. Bruker Everest selv til å måle temperatur, etter min mening er den veldig nøyaktig.

Viss du ikke har kabinettvifter bør du skaffe deg det. Jeg gikk ned nærmere 10 grader ved kjøp av 2 stk :).

Edit: Kan legge til at bra chipset temperatur er +-35*C Idle, rundt 40*C Load.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

men er du sikker på at den leser chipset og ikke motherboard? har du passivkjøler? jeg trodde nemmelig ganske lenge at everest leste chipset men det er jo tydeli at det er en annen sensor . har jo også overklokka en del, kjører 9 x 278 sånn til daglig. kan jo ha noe og si det og. systemet er fint, ikke ustabilt

Lenke til kommentar
jeg bruker INGEN kabinettvifter :p

Og akkurat nå ligger den på 37 grader stabilt :)

vannkjőling? hvis ikke er det jo lur og ha ei vifte :yes: bare ei lita ei

min test ble gjort med báde cpu og gpu stress. (prime95 og atitool) bare prime 95 er det 45 grader

men har dere muligheter sá legg en temp máler intill, kanskje dere blir like overraska som meg

Lenke til kommentar
har ikke vannkjøling nei.

Har en cpu vifte, pluss to stk i psu'n min. (forsåvidt støysvake vifter)

Digg med støysvak pc :D

helt enig, skjénner ikke de som gidder og ha brákete pc. fár jo őresus :p

skal bort og kjőpe vifte kontroler ná. sá skal alle vifter kjéres pá lavest muli rpm :yes:

Lenke til kommentar

Har 2 stk. kabinettvifter og chipset tempen min ligger på 29 grader load. Men slikt kommer også veldig ann på temperaturen i rommet PC'en står i. Har et SIS 648FX chipset. Er vel en regel at chipset tempen ikke skal være høyere en CPU tempen har jeg hørt. Mulig jeg tar feil da :) Synes igrunnen 54 grader høres litt varmt ut :hmm: Men nå vet ikke jeg så mye om de nyere chipsetene fra Intel, Amd, Nvidia osv.

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

rota litt, den temp var med alle kabbviftene ovslådd. riktig temp er 45 grader. nforce4 chipset skal være idiot varm.

fant en thermaltake viftestyrer for 4 vifter. da jeg kom hjem og monterte den viste det seg at den er full av lys. blå, rød og grønn. litt mye spør du meg :yes:

Lenke til kommentar

rota litt, den temp var med alle kabbviftene ovslådd. riktig temp er 45 grader. nforce4 chipset skal være idiot varm.

fant en thermaltake viftestyrer for 4 vifter. da jeg kom hjem og monterte den viste det seg at den er full av lys. blå, rød og grønn. litt mye spør du meg :yes: nå loder jeg på 44 grader og da er jeg klokka til 9 x 278 og cpu vifta går på 600 o/min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...