Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, snik faktisk :p

Venter i spenning jeg, men skal bort hele morgen og får ikke sett den før søndag sannsynligvis! Skal fra Bergen til Austevoll og spille en innebandykamp, tar jo hele dagen å komme seg til slike steder~

Fant ikke den på youtube, får vel bare vente da :(

Lenke til kommentar

Hele galactica mytoset er at de sendte ut 13 koloni skip..

De 13 koloniene er; Aquaria, Aerelon, Canceron, Caprica, Gemenon, Leonis, Libran, Picon, Sagittaron, Scorpia, Tauron, Virgon og Jorda (Tellus)

Så det de rett og slett sier er at en gammel siviliasjon (middelhavs sivilisasjon) kom fra Kobol og koloniserte jorda..

Og så glemte vi det og lever som om ingen ting har skjedd..

mens de 12 andre holdt kontakt og gikk mer fredlig fremover

etter den orginale serien var over lagde de en spinnoff kalt Galactica 1980.. deb sugde hesteballer og handlet om når de fant jorda.. da var det 1980 i serien...

den serien er forresten en av tidenes verste sci-fi serier :p

Lenke til kommentar

Battlestar Galactica er etter min mening den beste serien som vises på tv for tiden.

kom hjem i går kveld, og har kost meg med episode 4 og 5 nå. virkelig bra saker.

har også vært litt nysjerrig på hvilken tid det foregår i. forstått det slik at det foregår litt fram i tid, men ingenting i veien for at det ikke skjer i nåtid.

hadde vært skikkelig kult hvis den hadde funnet nåtidens jordklode.

hvordan denne historien går sammen med evolusjonen til livet på jorda er vel en annen sak.

litt tynt at de befolket jorda, for så å glemme det.

Lenke til kommentar

Episode 5 var virkelig bra i mine øyne. Ikke noe særlig action, men masse bra drama. "Juryen" og alt rundt den var virkelig spennende, og dramaet rundt Gaida var jo bare strålende. Likte spesielt siste scenen, der the chief satt seg ned ved bordet der Gaida satt. Ord var overflødige.

Lenke til kommentar
Battlestar Galactica er etter min mening den beste serien som vises på tv for tiden.

kom hjem i går kveld, og har kost meg med episode 4 og 5 nå. virkelig bra saker.

har også vært litt nysjerrig på hvilken tid det foregår i. forstått det slik at det foregår litt fram i tid, men ingenting i veien for at det ikke skjer i nåtid.

hadde vært skikkelig kult hvis den hadde funnet nåtidens jordklode.

hvordan denne historien går sammen med evolusjonen til livet på jorda er vel en annen sak.

litt tynt at de befolket jorda, for så å glemme det.

7169784[/snapback]

Greit at serien slutter med at de kommer frem...

men ikke faen om de får lov til å lage episoder etter at de er kommet frem...

orginale Battlestar Galactica var bra (litt campy, men bra) og Den nye er bra

men hvis de lager det som rett og slett blir en ny Galactica 1980 så kan det UMULIG bli bra!

det er ok at de lager en hel dobbel episode om at de kommer frem og hva som skjer så .. men IKKE MER!

er den episke flukten som har vert inspirasjon for mange filmer/spill, ikke hva som skjer etter

i orginalen tokk de 30år på å komme frem.. hvis de bruker samme avstand i nye så kan de få lov til å lage serien i 30 år :p

i orginalen og Galactica 1980 var det også mye surr med tid..

eks siste spisode i orginalen viser at de fanger opp sendingen av månelandingen..

men så kommer 1980 som er satt 30 år etter så er det plutselig helt feil på tryne.. for da måtte signalet blitt sendt fra jorda i 1950 og nådd frem til galactica som var 30år unna umidelbart :p

men uansett .. her er ogrinale åpningen av filmen

There are those who believe that life here began out there, far across the universe, with tribes of humans who may have been the forefathers of the Egyptians, or the Toltecs, or the Mayans. They may have been the architects of the great pyramids, or the lost civilizations of Lemuria or Atlantis. Some believe that there may yet be brothers of man who even now fight to survive somewhere beyond the heavens..."

dagens episode var bra den, men savner å se starbuck slik hu var i starten av sesong1..

blitt litt mye bitching og whining

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

er ikke vits å henge seg så mye opp i tid tror jeg, vil ikke få det til å stemme uansett.

epsode 4 var skikkelig actionfyllt og spennende, mens jeg tror dem kommer til å bruke et par episoder til å fokusere på ting som foregår i flåten.

kampen mellom Galactica og Pesus vs de to cyclon baseships var veldig bra laga.

trudde et sekund det var Galactica som skulle gå under der.

litt synd egentlig, Pegasus er jo et mere moderne skip enn Galactica.

Galactica så også ganske shabby ut etter fightingen, tror dem vil slite under et nytt angrep.

Lenke til kommentar
Skal tilstå at jeg også missliker Gaius Baltar til tider, men han gjør jo mye for serien da. Hadde ikke vært det samme uten han, å jeg håper virkelig ikke han forsvinner med det første.

7133911[/snapback]

Igge zant. Ditto med T-bag i Prison Break.

Lenke til kommentar

Ja, håper Starbuck skjerper seg, og heller tar ut aggresjonen gjennom å trene og sloss hardere!

Litt stillestående episode ja, men visste jo at det kom en liten dødperiode etter den sinnsyke flukten fra fangenskap. Synes det er veldig interessant å få et dypere innsyn i hvordan Cylon-samfunnet fungerer og konfliktene innad hos dem. Også litt stilig at den siste kolonien har en måte å bekjempe cylonsene på, kan bli veldig spennende når Galactica-gjengen finner jorden :D

Lenke til kommentar

ptoblemet er jo at den 13ende kolonien dro fra kobol for tusner av årsiden.. eller nøyaktig tusen.

og Cylons hare bare eksistert i 50 år

det jeg misstenker er at sykdommen ikke er noen våpen..

men har en lengre forklaring som knyttes sammen med hvordan "vi"

har glemt hvor vi kommer i fra..

Lenke til kommentar

Hmm. Syns kanskje Baltar burde latt være å ta bilde av den saken man mistenkte sykdommen å stamme fra. Hadde jo vært litt av et trumfkort å ha på hånden hvis han skulle havne tilbake på Galactica igjen. "Ja jeg var dum, men hør her. Jeg vet hvordan vi kan utrydde.. ". Hva skjedde med Athena, ble hun smittet på slutten der?

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...