Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter de foregående. Stargate SG-1 er også en fantastisk serie. Men humoren får den muligens til å virke mindre "seriøs" enn BSG, som etter min mening av og til tar dysterheten litt langt.

Space: Above and Beyond er en gammel, nesten like dyster serie som BSG. Jeg synes den er veldig bra, men med vanvittig utdaterte effekter (verre enn B5), og bare en sesong. Den er sikkert også vanskelig å få tak it.

De samme folkene som laget BSG CG-en, sto også bak Firefly-CG-en. Selv synes jeg faktisk de gjorde enn bedre jobb i Firefly, selv om BSG fortsatt er i toppklasse på dette området.

Lenke til kommentar
Støtter de foregående. Stargate SG-1 er også en fantastisk serie. Men humoren får den muligens til å virke mindre "seriøs" enn BSG, som etter min mening av og til tar dysterheten litt langt.

Space: Above and Beyond er en gammel, nesten like dyster serie som BSG. Jeg synes den er veldig bra, men med vanvittig utdaterte effekter (verre enn B5), og bare en sesong. Den er sikkert også vanskelig å få tak it.

De samme folkene som laget BSG CG-en, sto også bak Firefly-CG-en. Selv synes jeg faktisk de gjorde enn bedre jobb i Firefly, selv om BSG fortsatt er i toppklasse på dette området.

Takker for svar. Sett firefly også, kommer rett bak BGS. Stargate SG-1 føler jeg blir litt mye å sette seg inn i, og jeg likte ikke pilot (filmen?) så veldig godt. Skurkene føltes litt for sære og latterlige etter min mening.

Kanskje dette endrer seg etterhvert, hvis dere sterk anbefaler den skal jeg gi den en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Det er noen ting som ikke stemmer helt i sesong 1, men jeg anbefaler den likevel.

Goa'uldene er parasitter, en gjeng stormannsgale, jålete kryp som tar bolig i (som regel) menneskelige verter. De er ofte sære og en smule latterlige (ville ikke vært mye til trussel om de ikke hadde tilranet seg teknologi som overgår det meste og hatt slaverasen Jaffa som ser dem som guder). Teit? Kanskje det. Men dette er uansett en av de aller beste sciencefictionseriene, og det jeg har skrevet i dette avsnittet er vel mer enn man trenger vite.

Lenke til kommentar

Var meninga at Peter Berg(Hancock/The Kingdom) og Ronald Moore fra BSG(og en del Star Trek-spinnoff`s) skulle lage en ny serie nå med blant annet Clea DuVall(Carnivale og Heroes), Jimmi Simpson og danske Nikolaj Coster Waldau(New Amsterdam) i hovedrollene.

Alikevel så skulle serien egentlig bli en serie, men nå er planene endret da ikke Fox ga dem grønt lys til noe mer. Så neste fredag er det en to timers tv-film istede for serien(piloten teknisk sett, bare at den har blitt forlenget).

Om Virtuality:

post-115035-1245339244_thumb.jpg

Synopsis:

Aboard Earth’s first starship, the Phaeton, a crew of 12 astronauts is on the verge of embarking on an epic 10-year journey crucial to the survival of life on Earth. They have reached the “go” or “no go” point, the critical part of the journey where the crew must commit to traveling to a distant solar system millions of miles away. If they “go,” they cannot turn back.

Executive producers Ronald D. Moore (“Battlestar Galactica,” “Star Trek: The Next Generation”) and Michael Taylor (“Battlestar Galactica,” “Star Trek: Voyager”) and director Peter Berg (“Friday Night Lights,” “Hancock”) present VIRTUALITY, a breakthrough science-fiction thriller set in two very different universes: outer space and a seemingly limitless virtual reality.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9732597...es/Product.html

Battlestar Galactica: The Complete Series (20 Discs) (Blu-ray)

Edward James Olmos, Mary McDonnell & Jamie Bamber

£114.99 Free Delivery

RRP: £159.99 | You save: £45.00 (28%)

Pre-order. | Due for release on 21/09/2009

Så ikke nå nei.

Men.. i følge : http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/bdreviews071609.html

[Editor's Note: We've confirmed with studio sources and independenly with BD playback software that Universal's U.S. domestic release of Battelstar Galactica: The Complete Series is ALL REGION.]
Lenke til kommentar

Er nok lite sannsynlig, kan hende noen spaceworld eller platekompaniet butikker tar det inn. Har sett sesong 1-3 i spaceworld og 1-4 hos platekompaniet (sesong 4 bare i helengelsk versjon, det vil si uten norsk tekst)..

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å slippe denne boksen når det kommer en film til ifra BSG serien?

Skjønner at BSG er under kontinuerlig utvikling med tanke på at de nå lager Caprica serien, men den nye filmen virker som om hører trygt hjemme i BSG serien?

Lenke til kommentar

Siste krigen. Med skinjobs etc. Beklager, var litt dårlig formulering der. Samme krigen som har fokus i BSG i allefall. Går visstnok mye på de moralske valgene bak angrepet, og det blir visstnok løst opp i noen tråder, spesielt med tanke på six, og hennes kopier.

Endret av Corlan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...