Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt med den camoen og ja. Det med robotikken på slutten satte jo alt i perspektiv, og kult hvordan de fant Heras levninger som menneskeheten (eller skal vi si cylon/menneskeheten)s stammor.

 

Eneste jeg egentlig er spent på men som vi aldri får svar på er hva som skjedde med centurionene ombord på basestaren og evenuelt alle de baseskipene som ikke var i nærheten av kolonien når det smalt. Uten resurrection dør jo skinjobsene der ut til slutt, men centurionene kan jo fortsette.

 

Fantastisk serie, etter nå og ha sett alle episodene 2 ganger.

Lenke til kommentar

Fantastisk avslutning på en fantastisk serie!

 

Men det var en ting jeg ikke følte at jeg fikk svar på, eller kanskje jeg bare overså noe, men jeg lurer på følgende:

 

Hvem var egentlig den siste Kara Thrace? Hvem skapte henne på nytt?

Hun forsvant jo også på slutten, men hvem hentet henne? Hvor ble hun av?

 

 

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Fantastisk avslutning på en fantastisk serie!

 

Men det var en ting jeg ikke følte at jeg fikk svar på, eller kanskje jeg bare overså noe, men jeg lurer på følgende:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

 

 

Tror hensikten var å vise at Kara var et englevesen, en agent for de høyere makter, selv om hun kanskje ikke var klar over dette selv. Hun var i allefall det på slutten rett før hun forsvant. Litt på samme måte som head six og head baltar.

 

Endret av Covn
Lenke til kommentar

Karas 'oppdrag' var vel utført og hun forsvant! Det jeg sitter igjen og lurer på er hvordan hun fikk en splitter ny Viper. Scenen ved times square var helt utrolig!

 

Jeg håper de lar serien dø herfra, og ikke tar opp igjen samme tråden om fem år, men denne gang i fremtiden med centurions (som sikkert har blitt skinjobs by now) som angriper.

 

Cavil's raske død var litt i korteste laget, gikk ikke helt opp for meg og fikk ikke helt satt det i perspektiv med alt det andre som skjedde! Det var det ENESTE som trakk ned for meg. Ellers har jeg sett mye klaging og sutring på www.battlestarforum.com

 

Var jeg den eneste som hoppet og ropte av glede i stolen da jeg så Afrika fra rommet?

 

Noen som har en kilde eller mening om når vi kan vente en komplett boxset av serien? Hadde bare flere av vennene mine satt pris på denne serien... Hadde så lyst å rope ut og fortelle og snakke med alle jeg kjenner om serien!¨

 

edit: ble litt dårlig organisert post her så jeg. Hadde så mye på hjertet :)

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Logikken i å separere befolkningen og droppe teknologien var å få en ny start. Det med at det er en gud som styrer alt plager ikke meg det minste, det er jo tydelig når du ser bakover i serien at det vil være flere ting som ikke kan forklares på noen annen måte enn at noe styrer det hele.

 

Kara, Head-Baltar og Head-Six er engler som er sendt for å styre det hele i rett retning. Kara ble sikkert en engel etter at hun ble drept.

Lenke til kommentar

Skjønner at de gjør det for å få en ny start, men det ender jo allikevel nærmest der de startet, bare at de kanskje ikke kommer til å lage cyclons. Og de fjerner jo ikke all teknologi, den mest avanserte: baseskipet og centurions lar de jo holde på.

 

Det med gud liker jeg ikke for det er en veldig enkel måte å slippe å forklare noe ordentlig. At Kara er en engel forklarer ikke hvorfor skipet hennes var på jorden, når vi så at det ble sprengt i filler.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det religiøse aspektet var godt gjennomført. Det har på en måte lagt i kortene hele tiden, uten at jeg har helt klart å se det. Så vi ikke disse englefigurene sammen på caprica også, da kara dro tilbake før de fant Kobol?

 

 

Jeg syntes heller ikke det var en 'enkel' løsning ut av et vanskelig plott å avslutte på den måten som ble gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...