Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden skjedde det selvmordet?

En semi-sentral skuespiller som ville ut av serien så fort som mulig kanskje? :)

Høres litt pussig ut når vi vet vi er halveis i det som er siste sesong.

Sant. Det føles som en ny sesong :) Det ble fokusert en del på de dingsene hun plukket opp på stranden, det kan godt være vi får vite mer senere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men seriøst? Hvorfor i all verden skjedde det selvmordet?

Dama klarte ikke mer. Hun var liksom den optimistiske i serien - den personen som alltid prøvde å være bli. Så daua Billy. Så rakna forholdet med Apollo. Fremdeles håpte hun at de skulle finne Jorda, det var det hun holdt seg fast til. Når den ikke var der heller, så raknet hun fullstendig, istedet for litt av gangen, som ødelagte mennesker som Adama gjør...

Nei jeg vet ikke... enten er de alle Cylons eller hybrids, eller så er det noen andre der ute, enten cylons eller mennesker.

Lenke til kommentar
Jeg tror fremdeles at de ALLE er cylons, og at "the final five" er en tidligere evolusjon av cylons, og at det derfor bare finnes fem igjen av dem.

Eller noe sånt... det er forvirrende akkurat nå. Tror vi bare må smøre oss med tålmodighet. Jeg bare håper plottet ikke rakner i tåpelighet.

Jeg fikk sett episode s4e11 i dag. Må si det er vanskelig å forstå. Den 13. kolonien var Cylons. De lagde en type Cylons (Centurions?) som med tiden nuka Jorden. Så reiste de ut og koloniserte de andre 12. koloniene. De lagde på nytt Cylons (Centurions?) som på nytt igjen gikk til angrep på koloniene? what?? Slik føler jeg nesten at jeg har forstått det nå, men da gir det ikke mye rom for mennesker her.

Mon tro hvorfor det var forbudt får de 8 Cylons å vite identiteten til de Final five hvis de på en måte var "forfedrene" dems?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg var rimelig sjokkert etter episoden. En slik twist hadde jeg aldri forventet.

Slik som jeg har forstått det kommer alle(mange) fra jorda. De bygde Cylons som til slutt sprengte jorda og de var i samme posisjon som gjengen er i nå. De dro til Caprica, levde der i x tusen år, og til slutt gjentok historien seg selv. Som Nr. 3 sa, "I'm getting off this merry-go-round"

Lenke til kommentar
Jeg tror fremdeles at de ALLE er cylons, og at "the final five" er en tidligere evolusjon av cylons, og at det derfor bare finnes fem igjen av dem.

Eller noe sånt... det er forvirrende akkurat nå. Tror vi bare må smøre oss med tålmodighet. Jeg bare håper plottet ikke rakner i tåpelighet.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforJeg fikk sett episode s4e11 i dag. Må si det er vanskelig å forstå. Den 13. kolonien var Cylons. De lagde en type Cylons (Centurions?) som med tiden nuka Jorden. Så reiste de ut og koloniserte de andre 12. koloniene. De lagde på nytt Cylons (Centurions?) som på nytt igjen gikk til angrep på koloniene? what?? Slik føler jeg nesten at jeg har forstått det nå, men da gir det ikke mye rom for mennesker her.

Mon tro hvorfor det var forbudt får de 8 Cylons å vite identiteten til de Final five hvis de på en måte var "forfedrene" dems?

Vi vet faktisk ikke om det var cylons som nuket jorden. Jeg har selv spekulert i om det kan være motsatt. En planet av cylons som blir nuket av mennesker.

Lenke til kommentar
Vi vet faktisk ikke om det var cylons som nuket jorden. Jeg har selv spekulert i om det kan være motsatt. En planet av cylons som blir nuket av mennesker.

Den vrien der hadde vært genial, synes jeg. Cylons (the thirteenth tribe) som må rømme ifra menneskeheten, og så når de andre siden av galaksen, og gjør det samme mot menneskene.

Lenke til kommentar

Ja ikke mange ep. igjen så er enda en fenomenal Scifi serie tatt av luften, hva nå? Er det andre serier i samme sjanger bortsett fra Stargate Univers som kommer til å dukke opp på Tv skjermen i fremtiden ?

Sry for en aldri så liten avsporing. :)

Lenke til kommentar
Ja ikke mange ep. igjen så er enda en fenomenal Scifi serie tatt av luften, hva nå? Er det andre serier i samme sjanger bortsett fra Stargate Univers som kommer til å dukke opp på Tv skjermen i fremtiden ?

Sry for en aldri så liten avsporing. :)

Elsker denne serien.. og grublet fælt igjennom hele episoden for å få tak i nå ledetråder.. de jeg hadde i hodet, har folk nevnt.

hvor mange episoder er det igjen?

forresten.. andre scifi serier som JEG synes er verdt å se :

Farscape

Babylon 5

(stargate seriene)

tja er det noen andre?

Lenke til kommentar

New BSG er definitivt veldig bra, i et hav av middelmådighet på TV. Men jeg synes den tapte seg mellom sesong 3 og første halvdel av 4, og nå begynner den å finne igjen tråden.

Skribenten til BSG har faktisk innrømmet at de aldri hadde noen endelig plan med noe de gjorde, og at de bare skrev ettersom ting ble mottatt av fansen og ting fløt. Det er jo litt skremmende med tanke på at BSG litt i likhet med B5 har en lang og sentral storyarc, og det var nok mye av problemet med sesong 3-4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...