Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Etter dagens episode 6 er jeg overbevist: BSG må i hyllen. Bestilte Miniseries, Season 1,2 og 3 i dag. Slik Battlestar er, blir jeg bare nødt til å ha alt sammen fysisk.

Gruer meg til midseason :(

Endret av akarno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akarno - husk å bestill Razor også.

Det hybriden sa, om at Final 5-cylonene kommer fra jorden stemmer faktisk med noe fra Crossroads del 2. Anders og Tyrol følte begge at melodien de hørte føltes som noe fra barndommen deres. I tillegg virker det da fornuftig at de blir aktivert når de kommer innen en viss radius fra jorden (forutsatt at det er en stasjon der som sender ut signalet). Men hvordan kan de komme fra jorden når alle fire tilsynelatende har levd hele sine liv på de 12 koloniene??

Yep, midseason blir noe dritt...

Gleder meg til neste episode. Med tittelen Guess What's Coming To Dinner får vi nok se hvordan Adama og Roslin vil reagere på å få masse nr. 2, 6 og 8 på besøk. Det blir vel neppe en varm velkomst...

Lenke til kommentar
Du har nok ikke fulgt godt nok med i timen. Six modellen du her nevner var en av de som hadde inflitert flåten. Ikke noe overnaturlig der.

"When Baltar and the Number Six who lives in his head have a falling out, she abandons him, only to surface a short while later aboard the Galactica. But now she's called Shelley Godfrey, everyone can see her, and she's telling them that she has evidence, passed on by the late Dr. Amarak, that will prove Baltar sold out the human race to the Cylons."

Dette er fra s01e07 eller noe sånt og episoden heter "Six Degrees of Seperation". Quoted fra scifi.com

Er det dessuten noen som vet om man kan få tak i sci fi channel i Norge uten at det koster skjorta?

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

Battlestar Wiki:

The virtual Six has been present when Caprica-Six is near only twice. She is also conspicuously absent during Shelly Godfrey's tenure on Galactica (Six Degrees of Separation). The virtual Six seems to, for the most part, vanish during the period when Caprica-Six and Baltar renew their relationship on New Caprica. When Baltar is aboard a Cylon basestar, Caprica-Six explains the projection process to him while the virtual Six hints that this process is very similar to how she and Baltar communicate and that Baltar may himself be a Cylon (Torn). Virtual Six also appears to Baltar, when he discovers Hera under Maya's dead body and disappears when the real Number Six comes near Baltar and the baby (Exodus, Part II).
Endret av Strongbow
Lenke til kommentar
Du har nok ikke fulgt godt nok med i timen. Six modellen du her nevner var en av de som hadde inflitert flåten. Ikke noe overnaturlig der.

"When Baltar and the Number Six who lives in his head have a falling out, she abandons him, only to surface a short while later aboard the Galactica. But now she's called Shelley Godfrey, everyone can see her, and she's telling them that she has evidence, passed on by the late Dr. Amarak, that will prove Baltar sold out the human race to the Cylons."

Dette er fra s01e07 eller noe sånt og episoden heter "Six Degrees of Seperation". Quoted fra scifi.com

Er det dessuten noen som vet om man kan få tak i sci fi channel i Norge uten at det koster skjorta?

Nå trakk jeg tilbake denne påstanden, så jeg ser ikke helt hensikten med denne kommentaren.

Lenke til kommentar

damn, BSG blir bare bedre og bedre etter min oppfatning

er noen perioder der det ikke er like spennende, men serien

som helhet har et meget høyt nivå. Er bare redd for at de har

siktet for høyt med storyen, det spennende livsynsperspektivet

kan bli for mye å gape over for enhver storywriter.

For meg er det viktigste punktet i serien ikke lenger om

de finner jorda og hva som skjer med menneskene, men

heller å få vite mer om de abstrakte punktene som sikter

mot religion og overtro

Lenke til kommentar

Nok en fantastisk episode. :D

Nå skal vel Gaeta og Tigh lage en piratklubb for folk med trefot, lapp over øye ol.

Mye bra CGI som vanlig.

Noen uventede (Demetrius greide ikke å hoppe) og forventede ting skjedde (Demetrius hoppet inn akkurat i tide)

Lenke til kommentar

Etter en heller laber start på sesongen med flere fyllepisoder, har endelig BSG funnet go'formen igjen.Denne episoden er helt klart sesongens beste så langt.

Har hørt rykter om at det blir to uker til neste gang - stemmer det?

Lenke til kommentar

Ah, ingenting er som å komme hjem fra ferie og ha en SÅ knallbra episode liggende og vente. Denne sesongen har vært helt rå og Guess Whats Coming to Dinner var en fantastisk episode.

Jeg begynner å få en følelse av at Gaeta får en viktig rolle etterhvert... Jeg tror han kan være den siste cylon.

Lenke til kommentar

Da er jeg akkurat igjennom episode 08. Enda en kjempebra episode i mine øyne. Gleder meg til som en liten unge til neste episode igjen nå :)

Høydepunktet denne episoden må være at det ser ut som Colonel Tigh har kjørt Number Six på tjukka :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...