Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja litt kanskje. Men jeg synes det må til for å få mer ut av actionen når det først kommer. Det har vell blitt sakt tidligere at det er alt dramaet som gjør serien bra. Men er til dels enig. Blir litt mye svada med gaius til tider.

Jeg er helt med deg på at det er dramaet og at de tar karakterene på alvor som gjør BSG bra. Men jeg begynner å bli litt lei av alle som sliter uten at vi helt skjønner hva som plager dem. Eksempel Starbucks ekteskap, Gaius sin hangup på Six (sex) og religion og hvordan Chief ser på sønnen sin som om det er en kvise eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett denne sinslidelsen til andre enn Baltar og Cylonene, og for Cylonene sin del har vi vel fått forklart det (projecting).

Vi har jo episoden hvor Six ble "materialisert" og viste seg for alle ombord i Galactica. Hun dukket opp fra intet og etter en stund bare forsvant hun fra skipet uten et spor. Slik jeg tolket det så var dette den samme "tingen" som Baltar har oppe i hodet sitt. Slik tolket vel Baltar det også.

Uansett så likte jeg ikke scenen hvor han blir løftet fra gulvet. Satt liksom igjen med en "now what" feeling. Tviler på at han løfter seg selv, så da sitter vi igjen enten med en overnaturlig makt som løfter ham eller en usynlig cylon(den femte og siste?).

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett denne sinslidelsen til andre enn Baltar og Cylonene, og for Cylonene sin del har vi vel fått forklart det (projecting).

Vi har jo episoden hvor Six ble "materialisert" og viste seg for alle ombord i Galactica. Hun dukket opp fra intet og etter en stund bare forsvant hun fra skipet uten et spor. Slik jeg tolket det så var dette den samme "tingen" som Baltar har oppe i hodet sitt. Slik tolket vel Baltar det også.

Uansett så likte jeg ikke scenen hvor han blir løftet fra gulvet. Satt liksom igjen med en "now what" feeling. Tviler på at han løfter seg selv, så da sitter vi igjen enten med en overnaturlig makt som løfter ham eller en usynlig cylon(den femte og siste?).

Du har nok ikke fulgt godt nok med i timen. Six modellen du her nevner var en av de som hadde inflitert flåten. Ikke noe overnaturlig der.

Lenke til kommentar

Du har nok ikke fulgt godt nok med i timen. Six modellen du her nevner var en av de som hadde inflitert flåten. Ikke noe overnaturlig der.

Når da?

Lenke til kommentar
De siste par episodene har vært fryktelig langdryge og mer filler-aktige. Bør få opp dampen litt nå, er jo nesten Bold & The Beautifull når det kommer til progresjon...

har tenkt det samme selv. har lenge savnet sikkerlig action som de viste i de 2 første sesongene. noe av de bedre jeg har sett i Sci-Fi.

Lenke til kommentar
Nyter hvert sekund som de er jeg, serien er milevis foran alt annet uansett :)

joda, bra serie..

MEN...

ikke bedre enn Babylon 5, for meg så vel det det ultimate når det kommer til Sci-Fi. men det skal vi vel ikke diskutere her.

Blir spennede å se hvordan det går med Starbuck og crewet.

Lenke til kommentar

OT advarsel:

Så nettopp Firefly, og må si at plutselig står ikke BSG alene på tronen over de beste sci-fi tv-seriene mer.

Maken til fett show er det lenge siden jeg har sett. Fikk akkurat samme godfølelsen som når jeg så de første BSG episodene.

Hvis BSG kjeder deg, så kan du sjekke Firefly ut og vente på at BSG tar seg ordentlig opp igjen. For det tviler jeg ikke på at det kommer til å gjøre. Man blir fort vant til høy kvalitet, og når serien trår litt vann, så glemmer man litt hvor bra det egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...