Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja presidenten hørte musikken... Hun delte også en "drøm" med boomer og nr.6. Så presidenten er nok den siste.

8246063[/snapback]

 

Det kan være fordi hun har halvveis cylon blod i seg da!

8246827[/snapback]

Jeg tenkte det var pga. den ekstrakten hun brukte mot kreften som gjorde at hun var mer mottakelig for "signalene" til Cylonene... :hmm:

 

 

 

(btw: Det er vel et tegn på at serie-skaperne har gjort noe riktig når folk blir sittende å diskutere på denne måten :p)

 

 

Spoilertag lagt inn av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Pokker som du spoiler da Akidon! Det er ikke bare folk som ser på sesong 3 som følger med på tråden!

 

Så nettopp den nyeste episoden, og den var helt sinnsyk! Nå må vi vente i et år. :ohmy:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Baltar er den siste cylonen, men det ble jo egentlig bekreftet på slutten av forrige sesong tror jeg. Rart at Athena ikke hørte noe da, kanskje bare The Final Five gjorde det.
Lenke til kommentar
Så nettopp den nyeste episoden, og den var helt sinnsyk! Nå må vi vente i et år.  :ohmy:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Baltar er den siste cylonen, men det ble jo egentlig bekreftet på slutten av forrige sesong tror jeg. Rart at Athena ikke hørte noe da, kanskje bare The Final Five gjorde det.

8250008[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg fikk det for meg at det ble avkreftet at Baltar er en cylon.

Var det noe spesifikt som avslørte at Baltar er en cylon? Kanskje jeg må gå igjennom slutten av season 2 en gang til :hmm:

Hørte Baltar musikken? Burde ikke Baltar samles når resten av final five gjorde det? Siste punktet gjelder jo også for presidenten.

 

Er det rimlig å anta at Cylon detektoren til Baltar ikke funket på "the final five"?

 

For min del så holder jeg døren åpen, gleder meg ihvertfall som en unge til sesong 4!

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor han ikke var i treningsrommet sammen med dem, men jeg husker at det siste vi så i sesong 2, eller i hvertfall i en episode mot slutten, var at Baltar var en av cylonene som tok imot den første Boomer som skjøt Adama etter at hu hadde blitt skutt. Da husker jeg at Baltar så ned på hu fra siden av "badekaret". Kanskje det var en drøm? Husker ikke mye av det, kan hende jeg har litt selektiv hukommelse.
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor han ikke var i treningsrommet sammen med dem, men jeg husker at det siste vi så i sesong 2, eller i hvertfall i en episode mot slutten, var at Baltar var en av cylonene som tok imot den første Boomer som skjøt Adama etter at hu hadde blitt skutt. Da husker jeg at Baltar så ned på hu fra siden av "badekaret". Kanskje det var en drøm? Husker ikke mye av det, kan hende jeg har litt selektiv hukommelse.

8258530[/snapback]

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Boomer som skjøt Adama skjedde vel på slutten av sesong 1/tidlig sesong 2? Baltar befant seg på denne tiden ombord på Galactica, samtidig var ikke Baltar og Boomer bestevenner så kanskje hendelsen du refererer til var ønsketenking fra Boomer sin side? Uansett så vet ingen av cylonene på denne tiden hvem som er "the final five", så om Baltar hadde lusket rundt på romskipene deres, så hadde de nok blitt mistenksomme. Det finnes heller ikke flere eksemplar av "the final five"(tror jeg). Så Baltar kan ikke ta imot Boomer ombord på et cylon skip samtidig som han er ombord på Galactica

 

Det kan virke som du tenker på "oppstandelsen" til number six. Da fikk vi se Baltar ved badekaret, men det var en Baltar som kun eksisterer i hodet til number six(ala number six som kun eksisterer i hodet på Baltar). Men det skal jo egenlig litt til for å tolke den scenen som om at Baltar er en cylon.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Synes Baltar er slitsom jeg. Har ønsket han en smerteful død siden sesong 1. Angående ceylons håper jeg de kommmer seg til jorden og bygger opp en flåt for å så ta hevn. Er jo tydelig at en battlestar kan måle seg med ett bayship og vell så det.
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Personlig syntes jeg deck chief Tyroll er slitsom, plagsom fyr.

 

Syntes ikke de skal ta hevn, Cylons folka fortjener ikke dø. Enkelte av dem lærer jo og bli ålright folk, og mange av dem andre er bare uvitenne om hvor fryktelig det dem har gjort egentlig er, de er som små barn som lærer seg hvordan ting skal være. De ville jo prøve og leve sammen på New Caprica, men de hvet bnare ikke hvordan man skal gjøre det enda. Mennesker er jo bare en avansert maskin vi også, så cylons folka burde få en sjans om de klarer og lære seg og bli mer mennesklelige, noe jeg håper de blir. Så skal begge artenne sakte bli bytta ut med en ny blanningsrase.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Maktbalansen må uansett endres. De kan ikke bare begynne og stole på de uten videre. Når ikke israelerene og palestinerene klarer å bo sammen klarer i all fall ikke ceylon (som utslette nesten hele meneskerasen) og menneskene å leve sammen i fred. I alle fall ikke på samme planet.

 

All denne skjulingen irritere meg. Noen flere som stemmer for å lage en ny tråd?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

 

Jeg tenkte mest at det var Kara som var den siste av de 5 cylonene. Var heller ikke helt med på retorikken om at Baltar var dens siste. Forresten så hater jeg Baltar, han bare syter og tenker på seg selv hele tiden. I mine øyne er han seriens største irritasjonsmoment.

 

Sesongavslutningen var spennende den, men jeg synes den skulle vart en halv time ekstra eller noe slikt fordi det blir på en måte litt for mye som skjer på en gang og ikke noen ting blir avsluttet.

 

Gleder meg til filmen om Pegasus kommer:D

 

 

Jeg stiller meg positiv til at det opprettes en tråd for norske sendinger, og så bruker vi denne til vi som følger USA.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Apropo Kara thrace:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I en av de siste episodene så ser vi hun dør.

Når hun da kommer tilbake i episode 20 sesong 3, betyr dette at hun er blitt en slags ånd, eller er lee adama blitt gal ?

 

8352783[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har hørt at i en av de tidligere seriene så skjedde det samme, men hun overlevde og kom tilbake i et Ship of Lights eller noe på en liknende måte. Bare at hun var en han og vi fulgte det som skjedde med han, i stedet for at hun/han plutselig dukker opp igjen. Folk spekulerer i om at de ukjente Dradis-kontakten rett før Lee så Kara igjen var The Ship of Lights eller noe sånt.
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har hørt at i en av de tidligere seriene så skjedde det samme, men hun overlevde og kom tilbake i et Ship of Lights eller noe på en liknende måte. Bare at hun var en han og vi fulgte det som skjedde med han, i stedet for at hun/han plutselig dukker opp igjen. Folk spekulerer i om at de ukjente Dradis-kontakten rett før Lee så Kara igjen var The Ship of Lights eller noe sånt.

8352832[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det jeg synes var litt snodig, var at rett før skipet hennes eksplodere, så ser jeg noe lyst fyke til venstre for skipet.

Burde nesten ha sjekka dn episoden en gang til.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det jeg synes var litt snodig, var at rett før skipet hennes eksplodere, så ser jeg noe lyst fyke til venstre for skipet.

Burde nesten ha sjekka den episoden en gang til.

 

8352886[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så nettopp den episoden igjen, for å sjekke dette.

Da Adama ser skipet hennes igjen, inne i skyene, rett før det eksploderer, kan man se noe som ligner på et annet skip eller lignende. Skal jeg gjette, så ligner det på motorene til den raideren Starbuck hadde sett. Men jeg er ikke sikker. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...