Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er dere enige med meg at serier og filmer som går over flere sesonger

og oppfølgere har en tendens til å bare bli et lappverk etter hvert.

 

folk flest forventer en god fortsetelse og så har ikke selvskapene til til å gjøre det skikelig ?

det var vis noen som var inne på den tanken lit tidligere i disse postene

Lenke til kommentar
Jeg syntes sesong 2 så langt er den beste. Det har dalt litt i ses. 3, kanskje det blir litt for mye såpe, utroskap og intriger for meg. Jeg liker når det er mer av sci-fi aspektene.

 

Pluss selvsagt mer Gaius Baltar!

7684003[/snapback]

 

Mer?

 

Herregud, Gauis sekvensene er så grusomt kjedelige at jeg tar megselv i å spoole over de!

Sesong 3 er de helt ekstreme, de kunne fortalt det de prøver å fortelle på 1/10 av tiden uten problemer.

 

Og ja, det er for mye såpe og tull, mer action, mer sci fi, ellers dør denne en stille død om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Jeg syntes sesong 2 så langt er den beste. Det har dalt litt i ses. 3, kanskje det blir litt for mye såpe, utroskap og intriger for meg. Jeg liker når det er mer av sci-fi aspektene.

 

Pluss selvsagt mer Gaius Baltar!

7684003[/snapback]

Og ja, det er for mye såpe og tull, mer action, mer sci fi, ellers dør denne en stille død om ikke lenge.

7687676[/snapback]

Jeg tror det er motsatt. Det er de sterke og dype karakterene som gjør den så bra!

Lenke til kommentar
Jeg tror det er motsatt. Det er de sterke og dype karakterene som gjør den så bra!

7687699[/snapback]

 

Jeg er delvis enig. De skulle kanskje ha efektivisert litt i BSG. Enkelte ganger synst jeg de bruker litt vel mye tid på enkelte karakterer. Men det er jo også bra at man føler at man er blitt kjent med karakterene, da kan man på en måte se serien som en novelle, og fylle inn litt selv og danne sine egene bilder av en sak.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er motsatt. Det er de sterke og dype karakterene som gjør den så bra!

 

Er helt enig. En serie kan ha så mye action og spenning den bare vil, men det spiller liten rolle hvis man egentlig bare driter i hva som skjer med karakterene. Det at man faktisk bruker tid på character development og gode backstories er litt av hovedpoenget.

 

Personlig er jeg stor fan av Star Trek, og det er serier som også bruker tid på nettopp dette. Man blir kjent med folk, på godt og på ondt, og da må det ofte litt såpe til innimellom også. Star Trek fenomenet hadde ikke eksistert i over 40 år hvis det ikke var fokus på dette.

 

Vil man se hjernedød action hele tida så sett heller på en Van Damme film eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...