Gå til innhold

Battlestar Galactica - Alle sesonger - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Kvinnfolk som bokser er direkte usexy for ikke å snakke om menn som dæljer laus på kvinnfolk. Nei, gi meg heller to kvinnfolk som har seg en real runde gjørmebryting.

Så overfladiske folk kan tillate seg å være... :(

Sånne episoder som denne tror jeg kan være ganske viktige for historien, da vi får se dypere aspekter ved hovedkarakterene. Boksekampen er vel heller ikke hva som direkte er i fokus, det er betydningen og metaforene som viktige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine favoritt-karakterer i serien er Baltar, Tigh, Starbuck og Athena/Boomer. Men det er så_mange som er bra. Presidenten, Adama, Helo, Chief, Nr. 6-"engelen" i Gaius' fantasiverden etc etc.

What's not to like?  :love:

Kjøpte sesong 1 på platekompaniet forleden, og da jeg fikk med meg miniserien ("piloten") ble resten litt mer interessant. Likevel, det er gjesp(!) å se "inn i hodet" til Gaius hele tiden. Er det noe som fortsetter i sesong 2+3?

Jeg hadde aldri trodd det skulle komme en SciFi som kunne måle seg med Star Wars, men jeg tok (heldigvis) feil.  :thumbup:

7279720[/snapback]

Etter min mening er Babylon 5 bedre enn BG, B5 eier det meste av sci-fi. På den andre siden er det litt vanskelig å sammenlikne, da de har såpass ulikt plott. Så har du ikke sett Babylon 5, kan det anbefales. Farscape også.

Lenke til kommentar
Likevel, det er gjesp(!) å se "inn i hodet" til Gaius hele tiden. Er det noe som fortsetter i sesong 2+3?
Det avtar gradvis, er minimalt av det nå.

Godt å høre. Kanskje jeg skaffer meg sesong 2+3 også da, når de kommer på "norsk". :)

Etter min mening er Babylon 5 bedre enn BG, B5 eier det meste av sci-fi.

Glad jeg ikke deler din mening. :p

7415219[/snapback]

Smaken er som baken. ;)

Men wtf; en HP fotoprinter:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Den musikken, synes det er bra jeg. Like de små scenene med Baltar og Six fordi den kan inneholde mange hemmeligheter  :)  (Og fordi Nr.6 er hawt..)

7417637[/snapback]

:dontgetit: Jeg liker dem fordi Baltar (James Callis) bare EIER! Når det en kort tid var Nr. 6 som hadde baltar som "spøkelse" i sine dagdrømmer bare hylte jeg av begeistring.

Lenke til kommentar

Utrolig bra episode!

Skjønner ikke hvorfor folk klager på at det er like action, det er nemlig slike episoder som løfter denne serien over de fleste andre. Velspilt og bra episode med masse metaforer og skjulte meninger. Veldig fin bruk av kroppsspråk og blikk, samt en klipping som binder boksekampene sammen med hendelser fra kolonien, som gir hele episoden en utrolig dybde.

Veldig veldig bra dette her, tror denne serien kommer til å holde høy kvalitet i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Utrolig bra episode!

Skjønner ikke hvorfor folk klager på at det er like action, det er nemlig slike episoder som løfter denne serien over de fleste andre. Velspilt og bra episode med masse metaforer og skjulte meninger. Veldig fin bruk av kroppsspråk og blikk, samt en klipping som binder boksekampene sammen med hendelser fra kolonien, som gir hele episoden en utrolig dybde.

Veldig veldig bra dette her, tror denne serien kommer til å holde høy kvalitet i lang tid fremover.

7429373[/snapback]

Sant det men det er morro med action også.... Det er ikke mellom menneskelig relasjoner vi kommer til å huske når sesongen er over. Det vi kommer til å huske er Pegasus renne en Baystar i senk.

Lenke til kommentar

Episoden der de reddet menneskene fra Cylon-okkupasjonen var uten tvil den feteste episoden hittil. Men disse episodene med karakterbygging er mye viktigere for serien enn action-scenene. De gjør at vi bryr oss om karakterene og serien. For at en serie skal bli populær, må man bry seg om karakterene.

Jeg personlig synes at mellom-menneskelig drama kan være veldig underholdende, når det gjøres på en så gjennomført måte. Der en serie som f.eks "24" for min del har mistet mye av sjarmen, selv om den har masse action. Der er det stort sett bare fokus på action, og man ender opp med en haug med hovedpersoner man ikke bryr seg om.

Personlig tror jeg faktisk BSG hadde blitt kjedelig om de alltid slåss mot Cylonsene. Hadde bare blitt repetativt og urealistisk. Serien må derfor basere endel på drama ombord sine egne skip. Plager meg ikke en millimetet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...