Gå til innhold

Forslag til navneendring på kategori.


Anbefalte innlegg

hei,

 

Noen diskusjoner angående minnebrikker/minnetyper er stengt på grunnlag av at de er plassert i feil kategori. Se f.eks. denne.

 

Jeg har selv problemer med å plassere diskusjoner angående minnebrikker/minnetyper da disse ikke passer bra under noen av kategoriene som vi kan velge blandt.

 

Kategorien "CD, Harddisk & Lagring" har beskrivelsen: "Spørsmål relatert til CD, CD-R, harddisker og annen lagring". Jeg vil påstå at diskusjoner angående minne ikke passer bra under denne kategorien. Minne er etter min mening ikke å regne som et lagringsmedium, men en del av systemresursene i en datamaskin.

 

Minne passer således bedre under kategorien "Hovedkort & Prosessor", men denne beskrives veldig spesifikt som "Spørsmål/diskusjon om hovedkort & prosessorer", og gir derfor ikke rom for andre komponenter.

 

Dette resulterer i at minnediskusjoner ofte har foregått under kategorien "annet om data", noe jeg mener er korrekt når vi ser på valgene som er på forumet.

 

Minne er ofte en undervurdert bestanddel i datamaskinen, og fortjener således større oppmerksomhet på forumet. Er det ikke derfor mulig å døpe om kategorien "hovedkort og prosessor" til også å inkludere minne, slik at den nye kategorien blir "hovedkort, prosessor og minne"? Dette er sikkert noe Amund kan fikse på et par minutter :smile:

 

 

Redigert: Skrivefeil

 

_________________

Byggeren

 

slapps.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-20 23:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget godt forslag.

 

- Dette ble tidligere foreslått:

2002.06.29

Emne: "TIL HARDWARE FOLK"

av DR.Ekka.

 

Flere støttet forslaget, herunder undertegnede.

 

Forumet svarte helt klart:

 

"Å lage en ny kat bare for ram blir ikke gjort. Men vi kan slå det sammen med en annen kategori om det er aktuelt. Moderator [email protected]".

 

- Så vet vi det.

 

Hovedkort og Prosessor er rette greia, påstår nå jeg. :wink:.

Lenke til kommentar

- Men det er mye tøvete moderering av og til! Hør hva som oppgis som grunn for å stenge tråden:

 

"Feilpostet, budre ha vore under CD, harddisk & lagring. Tråden er stengt.

Mvh.,

Vegard

moderator".

 

- Dette er no heilt på tryne, - spør du meg :mad: .

Om tråden ikke skal være under "Annet om data", - - hvor skal den ellers være når det ikke finns egen kategori om minne?

 

Hvor har'n fått det geniale fra at RAM skal under "CD, harddisk & lagring" :eek: :eek: :eek: ???

 

- Har det overhodet noen som helst sammenheng? Ikke skjønner jeg - så jeg må bare :lol: :lol: :lol: !!!

 

- Og ut fra den klare definisjonen på "Hovedkort og prosessor" - emnet, ville vel smarten ha stengt tråden der også :???: .

 

Så hva skal en stakkar gjøre med slik moderering?

Lenke til kommentar

Kjekt å høre at så mange er enige :smile:

 

Det er tydeligvis flertall for at minne bør ligge under kategorien "hovedkort og prosessor" slik jeg foreslo når jeg startet denne tråden. Som jeg argumenterte for tidligere, så hadde "Hovedkort, prosessor og minne" vært en bedre løsning.

 

Nå ser det ikke ut til at alle er helt enig i dette, men det får de som driver forumet diskutere internt. Dersom de velger å plassere minnediskusjoner under den kategorien, så er det deres valg. Det positive er at vi nå har en plass vi kan plassere diskusjoner angående minne. Det er ivertfall en forbedring fra tidligere, BRA!

Lenke til kommentar

Quote:


byggeren skrev (2002-07-21 22:44):

Det er tydeligvis flertall for at minne bør ligge under kategorien "hovedkort og prosessor" slik jeg foreslo når jeg startet denne tråden. Som jeg argumenterte for tidligere, så hadde "Hovedkort, prosessor og minne" vært en bedre løsning.


 

Høres fornuftig ut i mine ører også. Skal følge opp saken, så får vi se hva vi ender opp med.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 22:22, Anders Leipsland skrev:

skrue: grattis med over 1000 poster :smile:



 

Tusen takk Anders! :smile: Har faktisk ikke sett det sjøl, før du nevner det!

 

Forhåpentligvis finnes det ett og annet vettugt blant de 1000? Håper det, forsøker i allefall etter beste evne å bidra med mitt. :smile:

Lenke til kommentar

Skrue og Anders, dette er på grensen til spam! Disse innleggene (ID 14, 15, 17 og 18 ) er ødeleggende for en ellers seriøs diskusjon, send heller private meldiger til hverandre. Skjerpings! (Artig å være litt streng også :smile: )

 

 

Denne tråden har oppnådd det som var hensikten og kan stenges. Yummy, hvor raske er du på avtrekkeren?

Lenke til kommentar

Hehe. Som du sikket vet så tilhører jeg den eldre garde, og har lært at beskjedenhet er en dyd!

 

Og liker rett og slett ikke å skryte av meg sjøl, det overlater jeg gjerne til andre!

Og tar gjerne imot ris også! Man blir jo aldri for gammel til å lære...

 

Men nå må jeg / vi passe oss litt, dette nærmer seg stygt OT!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...