V!king1 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jeg kjøpte en artic silver 5 som jeg putta på cpuen min. det var ganske vanskelig å få på, så jeg trykte nesten hele tuba på, og smørte utover. ligge et ca 3mm tykt lag med kjølepasta på nå. Har lest litt og sett at man skal bare ha ca en dråpe på! burde jeg ta av med isopropanol og ha på igjen? cpu temperaturen min ligger på ca 27-30 ved idle. og 32-34 ved load. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er ALT for mye ja. Det skal være en dråpe cirka. Så lite og tynt lag at du nesten kan se igjennom. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 3MM? Det var mye det. Når jeg legger på bruker jeg lang tid på å fordele det slik at man ikke ser gjennom noe sted. Og det synes jeg er ganske vanskelig å få til. Men jeg syntes 3mm hørtes mye ut altså. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Hvis core og kjøleblokk hadde vært optimale hadde man ikke trengt kjølepasta i det hele tatt, men siden det er mikroskopiske ujevnheter på begge flater fyller man disse ujevnhetene med kjølepasta i stedet for luft, siden kjølepasta har bedre varmeledningsevne enn luft. Det er kun den opphøyde firkanten i midten som man skal ha kjølepasta på.... Endret 9. juni 2005 av gaardern Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 okok, men det funker jo da. Vill jeg merke forsjell om jeg tar det vekk og har på et tynt lag ? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Du vil nok merke forskjell, men det er nok bare et par grader. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 La på netopp ny kjølepasta tok en liten prikk og smurte utover med et gammelt sim kort. Lettere å smøre over med noe stivt som et sim kort eller platen som følger med sim kortet. Lenke til kommentar
fredforfaen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har sannsynligvis klaska på for mye kjølepasta opp i gjennom....kan ikke si det har skapt noen problemer.....men man skal jo vaske det vekk igjen en gang da ......"better safe than sorry" hvis du spør meg...men jeg er en N00b bare så du vet det! -Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå