Torjus Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Skal kjøpe moped ca 1mnd før jeg får lappen... rundt september-oktober. Men lurer fælt på hvilken moped jeg bør velge. Det største valget står mellom Yamaha DT50 eller MH RYZ 50... Yamaha sin motor er rå, mens RYZ er MYE kulere. Jeg har ikke prøvd RYZ enda, men skal få prøvd en snart. Yamaha DT50 - Motorhispania RYZ 50 Hvilken bør jeg velge mellom DT og RYZ? Helst begrunn svaret Hvilken moped annbefaler dere? Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Er nok lik motor i de to ja Minarelli Am6 i begge! Personlig ville jeg valgt Ryz fremfor Yamaha'en. Men du har ikke kikket på derbi da? Det er jo og gode motorer og ser bra ut men samtidig så er det veldig lett og skaffe deler og trim til Am6. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Og det er ikke lett og skaffe trim til Derbi ? Jeg ville ikke valgt noen av dem, ville tatt Reiju Smx, den er fet, eller Derbi Senda SM X-Race. Pene sykler som går så det uler. Og kanskje billigere å Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Og det er ikke lett og skaffe trim til Derbi ? Skrev vel ikke at det ikke var det heller Bare at det er lettere og skaffe deler til Am6 siden det er så mange som bruker den motoren. Skulle jeg kjøpt ny moped nå hadde det blitt en derbi Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Og det er ikke lett og skaffe trim til Derbi ? Jeg ville ikke valgt noen av dem, ville tatt Reiju Smx, den er fet, eller Derbi Senda SM X-Race. Pene sykler som går så det uler. Og kanskje billigere å SmX er den mest daue moped jeg har prøvd... Skal IKKE ha den! Ser ut som det blir RYZ Lenke til kommentar
1447 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) RYZ ser nesten ut som en crosser + att den er kjempehøy i forhold til andre mopeder på markedet... Det får den til å virke mer "voksen". Personlig synes jeg att RYZ er den fineste innen 50ccm cross sortementet her til lands. Med en 14-16 hk 70ccm sylinder, eff anlegg, og 17,5mm gasser går denne godt til moped å være... Hvis du ikke skal ha så "mye" trim og kanskje bare eff. anlegg/større dyse er den fortsatt bra : ) Yamaha Minarelli AM6 motoren som sitter i den er brukt av mange produsenter og yter 7 (?) hester uplombert. Dette er ikke så ille egentlig... Endret 9. juni 2005 av 1447 Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Ok. Takk for svar. Men jeg er ikke interessert i racing. Vet du hvor mye RYZ går uplombert? En kamerat av meg har tatt ut plomba på sin DT (blomba?) og den går 90 Endret 9. juni 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hei! Har selc RYZ og er meget fornøyd med den. Den ser utrolig bra ut, og er kjempegod å kjøre. Jeg har ennå ikke tatt plomba på den, bare bort den opp til 11,5mm og har fått den opp i 65km/t. Ettersom det er 28mm utblåsing på RYZ vil jeg tro at den går utrolig bra uten plombe. Vil tippe på en 80-90km/t... Gå for RYZ og du kommer ikke til å bli skuffet... Lenke til kommentar
mygve^ Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Eg synest Yamaha DT50 er tøffest. Trur dei egentlig vil gå omtrent like raskt siden dei har samme motor. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Og det er ikke lett og skaffe trim til Derbi ? Jeg ville ikke valgt noen av dem, ville tatt Reiju Smx, den er fet, eller Derbi Senda SM X-Race. Pene sykler som går så det uler. Og kanskje billigere å SmX er den mest daue moped jeg har prøvd... Skal IKKE ha den! Ser ut som det blir RYZ Altså, Suzuki SMX er dau - ja. Men om det var Reiju du prøvde, så burde han kanskje trimme den litt.. Furia er jo peden som blir mest klepta etter MT5 Men altså, 7hk er jo ganske vanlig. Am6 har mer vil jeg gå utifra. 8-9hk Endret 9. juni 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
XzYLsiT Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Suzuki Rmx/smx kan jeg godt si at ikke er dau, jeg har den mopeden, har ikke skrudd på mopeden på grunn av en feil. Mopeden går utrolig godt også. En storfornøyd eier av en Suzuki RMX. Endret 9. juni 2005 av XzYLsiT Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Javel, men Reiju sin SMX går bra. Det er mange som kjøper seg effekt anlegg for 2-4tusen kroner, de hjelper ikke stort, så det er egentlig ikke noe poeng. Så til dere som spør hvor mye en moped som er 50ccm går, så gjør den alltid mellom 70-100km/t ( Merk, dette er bare uplombert) Lenke til kommentar
1447 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Vet du hvor mye RYZ går uplombert? Dette går jo helt annpå dreving... Mange som skryter av att mopeden " gjør 100" kun u/plombe... Dette er med stort framdrev/lite bakdrev... De fleste crossykler leveres med 13/12_48... Dette gjør att de oppnår rundt 80-85 virkelige kilometer i timen etter att plomben er tatt ut eller att eff. anlegg er påmontert... Endret 9. juni 2005 av 1447 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå