Cultofluna Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Som sagt i tidligere post så ødela Elkjøp telefonen min under en FW oppdatering.. Leverte den inn igjenn i dag og fikk beskjed om at de skulle sende den på service og få flashet den på nytt.. for å da kunne få backup av nummer, filmer, programvare etc så må jeg ut med en sum på rundt 300 kr.. har jeg krav på å få dekket utgiftene siden det var butiken og ike jeg som ødela den? Lenke til kommentar
galant Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du har egentlig ikke krav på noen ting... Butikken eller service verkstedet kan ikke belastes for ting som ligger på tlf. Det er kundens ansvar å ta vare på ikke verkstedet.... Lenke til kommentar
galant Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du har egentlig ikke krav på noen ting... Butikken eller service verkstedet kan ikke belastes for ting som ligger på tlf. Det er kundens ansvar å ta vare på ikke verkstedet.... Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Og hvorfor skal ikke butikken rette skaden de har påført mobilen, vederlagsfritt og uten den ulempen det er å miste alt innholdet? Endret 8. juni 2005 av Nagel Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Butikken må vel ha informert kunden om at de ikke tar ansvar for data før de forsøkte å oppgradere programvaren på den. Når man leverer inn telefon som garantireperasjon må man skrive under på at data ikke dekkes av garantien og man må betale for å få backup av dette. Det høres ikke ut som kunden i dette tilfellet har inngått en slik avtale. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 skrev under på den avtalen jo.. tingen er det at jeg nekter å betale for backup når det har seg slik at Elkjøp kræsja telefonen og gjorde til at den må flashes på nytt.. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hallo?? Du sa jo nettopp at du skrev under på _nettopp_ den avtalen? At elkjøp fraskriver seg ethvert ansvar hvis oppgraderinga går til hel*ete. Da har du vel ingenting du kan nekte på? -C- Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 skrev under på den avtalen jo.. tingen er det at jeg nekter å betale for backup når det har seg slik at Elkjøp kræsja telefonen og gjorde til at den må flashes på nytt.. Om de flasher den én to eller tre ganger er irrelevant da du har skrevet under på at data ikke dekkes av garantien. Backup av data er altså noe du må betale for enten du liker det eller ei. Ofte er det slik at man må resette telefonen når man flasher den og da er alt borte uansett om det fungerer på første flash-forsøk eller ei. Du har nok ingen sjanse her. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 skrev under på en avtale der det sto at jeg måtte erstatte lånetelefonen om jeg ødela den, og at evt backup ville koste meg 300 ett eller annet.. ikke noe mer enn det.. signerte ingenting før jeg tok update på den.. det vil igjenn si at jeg ikke har fratatt dem retten til å erstatte noen ting som helst.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 signerte ingenting før jeg tok update på den.. det vil igjenn si at jeg ikke har fratatt dem retten til å erstatte noen ting som helst.. Du har altså ingen slik avtale. Da kan det diskuteres om butikken skal betale for backupen din. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Det er vel lite man kan få erstattet i grunn, men hvis du kan dokumentere dine økonomiske så kan du jo prøve. Husk at du kun får dekket ditt økonomiske tap, det vil si det som kan måles i penger. Jeg har forresten aldri skrevet under noe slikt om at jeg ikke kan kreve erstatning på garantien hvis de sletter minnet. Uansett hvis det er snakk om erstatning så er det erstatningsreglene i forbrukerkjøpsloven og som kjent kan ikke annen avtale gi forbruker dårligere vilkår enn loven. Så uansett så vil jeg si at et slikt papir betyr null og ingenting :!: Edit: Dette gjaldt retten til erstatning, om du har krav på gratis backup er en annen ting. Endret 10. juni 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det er vel lite man kan få erstattet i grunn, men hvis du kan dokumentere dine økonomiske så kan du jo prøve. Husk at du kun får dekket ditt økonomiske tap, det vil si det som kan måles i penger. Erstatning kan være vanskelig å få, men siden det er mulig å ta backup på den syns jegd et er naturlig at butikken tar kostnadene ved dette. Altså 300kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå