Gå til innhold

Får jeg dekket utgiftene ved flashing?

Anbefalte innlegg

Som sagt i tidligere post så ødela Elkjøp telefonen min under en FW oppdatering..

Leverte den inn igjenn i dag og fikk beskjed om at de skulle sende den på service og få flashet den på nytt..

for å da kunne få backup av nummer, filmer, programvare etc så må jeg ut med en sum på rundt 300 kr.. har jeg krav på å få dekket utgiftene siden det var butiken og ike jeg som ødela den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikken må vel ha informert kunden om at de ikke tar ansvar for data før de forsøkte å oppgradere programvaren på den.

Når man leverer inn telefon som garantireperasjon må man skrive under på at data ikke dekkes av garantien og man må betale for å få backup av dette. Det høres ikke ut som kunden i dette tilfellet har inngått en slik avtale.

Lenke til kommentar
skrev under på den avtalen jo.. tingen er det at jeg nekter å betale for backup når det har seg slik at Elkjøp kræsja telefonen og gjorde til at den må flashes på nytt..

Om de flasher den én to eller tre ganger er irrelevant da du har skrevet under på at data ikke dekkes av garantien. Backup av data er altså noe du må betale for enten du liker det eller ei.

Ofte er det slik at man må resette telefonen når man flasher den og da er alt borte uansett om det fungerer på første flash-forsøk eller ei.

Du har nok ingen sjanse her.

Lenke til kommentar

skrev under på en avtale der det sto at jeg måtte erstatte lånetelefonen om jeg ødela den, og at evt backup ville koste meg 300 ett eller annet.. ikke noe mer enn det.. signerte ingenting før jeg tok update på den.. det vil igjenn si at jeg ikke har fratatt dem retten til å erstatte noen ting som helst..

Lenke til kommentar

Det er vel lite man kan få erstattet i grunn, men hvis du kan dokumentere dine økonomiske så kan du jo prøve. Husk at du kun får dekket ditt økonomiske tap, det vil si det som kan måles i penger.

Jeg har forresten aldri skrevet under noe slikt om at jeg ikke kan kreve erstatning på garantien hvis de sletter minnet. Uansett hvis det er snakk om erstatning så er det erstatningsreglene i forbrukerkjøpsloven og som kjent kan ikke annen avtale gi forbruker dårligere vilkår enn loven. Så uansett så vil jeg si at et slikt papir betyr null og ingenting :!:

Edit: Dette gjaldt retten til erstatning, om du har krav på gratis backup er en annen ting.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Det er vel lite man kan få erstattet i grunn, men hvis du kan dokumentere dine økonomiske så kan du jo prøve. Husk at du kun får dekket ditt økonomiske tap, det vil si det som kan måles i penger.

Erstatning kan være vanskelig å få, men siden det er mulig å ta backup på den syns jegd et er naturlig at butikken tar kostnadene ved dette. Altså 300kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...