Gå til innhold

Dali Concept 8 + resten i 7.1 oppsett

Anbefalte innlegg

Var en tur innom HifiKlubben i dag og tittet på nye høyttalere.

Først kom jeg over et frontsett fra Cerwin-Wega med innebygd forsterker.

Disse tenkte jeg passet best til vanlig musikk grunnet at bassen var altfor effektiv.. var ikke akkurat så god lyd i dem.. men massiv lyd. så jeg gikk videre inn i butikken. Kom så over dette oppsettet:

Frontsett:

Dali Concept 8 - 6996,-

Center:

DALI Concept CT - 1198,-

Surround:

DALI Concept 2 Denne skal jeg ha 2 sett av - 2396,-/par

Når det gjelder sub tror jeg at jeg går vekk fra Hifiklubben og går for en

Sony SA-WX900/M - 6990,-

Samlet pris for høyttalerne er etter hodet mitt:

12986 kr u/sub

19976 kr m/sub

What you think guys..

PS!! for de som ikke har fulgt med. skal kobles på en Marantz SR-7500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt så mye om den suben du har valgt,så den skal jeg ikke uttale meg om.

Jeg anbefaler at du tar en titt på SVS suber før du bestemmer deg for Sonyen.

SVS skal være helt sinnsykt råe. Sjekk ut denne tråden om SVS subene!

Ellers er vel de Daliene helt greie.

Som du sikkert har sett i tidligere tråder,så er ikke jeg noe spesiell fan av Dali høyttalere. Grunnen til det er at det jeg har hørt av Dali høyttalere de siste par årene ikke har imponert meg i det hele tatt. Jeg vil beskrive lyden som kjedelig og med elendig dypbass. Jeg har ikke hørt Consept serien da bare så det er sagt.

Jeg synes du bør prøvelytte på andre merker før du bestemmer deg for Dali.

Det finnes jo så mye annet bra. PSB,Audio-Pro,Krix,System-Audio,Tannoy,Patos,Klipsch,Kef...osv osv :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

jeg solgte høyttalere før i butikken jeg jobbet i og der hadde vi lillebroren 700. moro å demonstrere den. fordi vi hadde satt den nærmest veggen inn til vinmonopolet. klarte faktisk å få flaskene til å klirre. skikkelig moro.

Faktisk flere hjemmekinobyggere som bruker den subn. den er ekstremt kraftig. har jo en digitalforsterker innebygd.

Høyttalerne er ikke så verst. har en kompis i klassen som er helt høyttalerfrelst. går og hører på alle høyttalerne i butikkene. men kjøper aldri noe. Han anbefalte dem på det sterkeste. Men det er hver sin smak

Lenke til kommentar

Har selv den Sony subben og det er ingenting på markedet bortsett fra kanskje SVS som gir like mye "bang for the buck" Har du plass og en god kompis som kan hjelpe deg å bære :p , så kan jeg anbefale Sony subben.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
høytalerne er fine di , har selv concept 6 ct og 2 , men med dali concept sub . har du hørt på denne ??

ja har hørt den. Man pleier ofte å kjøpe høyttalere i samme serien for å få samme specs på alle høyttalerne. men på sub kan man velge og vrake ( foruten i microanlegg )

Jeg digger den sony subn. Og den kommer til å gi ganske mye trøkk..

Lenke til kommentar

Hva med B&W DM603S3, de skal være bra! 7996kr. så de blir en tusenlapp dyrere da men...

Kombinert med DM601s3 må det bli en knall - pakke!

Når det gjelder sub har jeg ikke tenkt på noe spesielt, men de SVS subwooferne så råe ut - Hvor skaffer man seg slike? :love:

Lenke til kommentar
Hva med B&W DM603S3, de skal være bra! 7996kr. så de blir en tusenlapp dyrere da men...

Kombinert med DM601s3 må det bli en knall - pakke!

Når det gjelder sub har jeg ikke tenkt på noe spesielt, men de SVS subwooferne så råe ut - Hvor skaffer man seg slike? :love:

man selvimporterer di , finnes enda ikke importører i norge ( og så er det noen snakk om at di ikke er CE godkjent (men dette er kun pga at det ikke er impotører som har søkt om det ))

Lenke til kommentar

Da jeg, for omkring et år siden, skulle gå til innkjøp av høyttalere (i samme prisklasse som deg), vurderte jeg lenge Dali Concept, men falt til slutt på PSB Image, og har ikke angret et sekund på det siden. Nå var det Concept 6 jeg hørte på, og ikke Concept 8, så vet ikke helt hvordan den låter. Likte Conceptserien bedre enn diverse B&W-høyttalere i samme prisklasse hvertfall :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...