Gå til innhold

Ny harddisk, info om heads, cyl, sect. etc?

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg to SATA II Disker.. Men som forventet gikk ikke installasjonen smertefritt.

Jeg har funnet ut at jeg må legge inn disken manuelt i BIOS siden bios ikke finner de automatisk.

Så over til min smerte; Det skulle vise seg å være fordømt umulig å finne noe som helst info om disken. Herunder antall hoder, sektorer etc. Samsungs sin egen side har glemt denne disken helt fra sin side.

Virkelig dårlig at man ikke finner viktig informasjon på produsentens egen side.

Hvordan i alle himmelens dager får jeg puncha inn disse talla på mitt A7N8X Del. hovedkort?

Tekniske data:

Harddisk: SPC2004C / 200 GB / SATA II

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe..

Argh.. :(

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres litt merkelig ut at du skal trenge å taste inn CHS. Det er 10-15 år siden man sluttet å taste inn slike tall i BIOS, da var diskene under 512 MB. Nå brukes LBA, og hvis du ser CHS tallene så er de ikke fysiske størrelser men en vilkårlig tilpasning for å passe til størrelsen.

Lenke til kommentar

Vel jeg finner ikke diskene.. ikke pokker om det lar seg gjøre.

Jeg har flyttet alt av switcher på hovedkortet, har formatert og satt alt opp.. nappet ut kabler og satt dem inn igjen..

Maskinen finner rett og slett ikke diskene.. ikke faen..

Det her er for helt forbanna merkelig....

Samsung på sin side refererer bare til et telefonnummer jeg kan ringe langtbortevekke .. ikke mye hjelp der i gården.

Alt jeg ba om var litt tekniske data..

Fatter virkelig ingenting her.. Det er jo hindes all logikk her..

Lenke til kommentar

Beklager - der har jeg allerede vært og oppdatert. Biosen er av nyeste versjon.

Det rare er at Raid-utilities som ligger rett etter biosen finner faktisk diskene og tillater meg å formatere dem. Men selve biosen ikke.. Og jeg kan ikke installere noe som helst på dem siden diskene ikke blir funnet av biosen.

Argh..

Kan ikke ASUS A7N8X Deluxe kjøre SATA2 disker????? (Ikke på full hastighet da men.. det skulle da funke??)

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...