hanekam Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 siden jeg vist kunne legge til et par tusen lapper selv tror dere denne kunne vært et godt alternativ? åssen funker det når man kjøper over internett med denne lappen, noen erfaringer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) sistnevnte maskin har Intels 915M chipset, som har en artig egenskap: Ved å selge den medfølgende 533MHz (FSB) prosessoren og kjøpe en billig 400-basert prosessor (for eksempel Pentium M 725 på 1,6GHz), og deretter sette inn en metalltråd mellom to av pinnene på prosessorsokkelen (pinmod) kan du lure hovedkortet til å tro at dette er en 533-prosessor, med 33% høyere klokkefrekvens. Resultatet er at en 1,6 GHz prosessor vil kjøre på 2,13 GHz, en 1,7 (M 735) vil kjøre på 2,26 osv (PS: du MÅ kjøpe en 400 MHz prosessor (Pentium M 7x5) for at det skal virke). Hvordan? sjekk http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=80879. Endret 10. juni 2005 av ventle Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Helt rett. Har selv en 1.6 GHz 400FSB i min i9300, som kjører på 2.13 GHz. Å sette en metalltråd mellom 2 pinner på cpuen klarer du rett og slett ikke, så letteste måte er å ta en tynn kobber/aluminiumstråd og forme den som en U, og legge den neddi de 2 pinnene i cpu socketen. Det er selvfølgelig ikke garantert at dette funker. [email protected] er 95% sjanse for at går, mens den er noe mindre med [email protected] som noen ganger krever voltmods (klarer ikke kjøre på høyeste spenning som er 1.340v) Skal kanskje prøve en 1.7 senere og se om 2.26 GHz funker bra! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Med ordet prosessorsokkel (obs obs farlig forsøk på fornorsking) mener jeg naturligvis socketen. Mener å ha lest at dette skal gå bra med 1,7 prosessoren også... http://www2.ijib.com:1337/phpbb/viewtopic.php?t=3 men går du høyere enn det vil du vel få problemer med stabiliteten, evt med kjølinga om du prøver å trikse med spenningen... Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 så dere anbefaler meg å kjøpe en og så modde den selv . vet ikke om jeg helt liker det.. litt risky.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå