RatmFan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det er altså installert et trådløst nettverk i heimen, som har fungert helt ok. Men mottaker på den ene stasjonære pcen fikk antenne (og derfor også signalstyrke) ødelagt, noe som ikke vil la seg fikse. Derfor må jeg til innkjøp av en ny. Det jeg lurte på var: - Vil alle trådløse nettverkskort få kontakt med hvilken som helst sender? (har D-Link om det skulle være nødvendig informasjon) - Disse små USB-enhetene; fungerer disse like bra som kortene med antenne med tanke på signalstyrke og kvalitet? - Er det mulig å få kjøpt kort UTEN antenne? (de er jo svært sårbare, lett å ødelegge) Og sist, men ikke minst: Anbefalinger tas i mot med stor takk Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kan du ikke koble en tynn ledning på 6cm i senter av antennepluggen ? Skulle fungere utmerket om du fikk til det Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for innspill, men det fungerte dessverre ikke. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 - Vil alle trådløse nettverkskort få kontakt med hvilken som helst sender? (har D-Link om det skulle være nødvendig informasjon) Du bør helst bruke kort med samme hastighet som routeren. F.eks har du 11b (11Mbs) router så kjører du 11b trådløst PCI adapter eller trådløst USB kort. Har du 11g (54Mbs) router kan du bruke både 11g og 11b trådløs kort Selv om 11g vil være å foretrekke ved filoverføringer og ADSL2 hastigheter. - Disse små USB-enhetene; fungerer disse like bra som kortene med antenne med tanke på signalstyrke og kvalitet? Jeg har god erfaring med USB kort. Men det kan være variasjoner i rekkevidde, disse har antenne innebygget og er like gode mekanisk/elektrisk som PCI. - Er det mulig å få kjøpt kort UTEN antenne? (de er jo svært sårbare, lett å ødelegge) Trådløs kort har alle antenner, enter internt (USB kort) elller ekstern (PCI). Det finnes TP-kabel adapter for USB port hvis du ikke har nettverkskort (f.eks bærbar PC). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå