Arve28 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har Telenor ADSL speedtouch 510. Går på http://10.0.0.138 advansed nat new. tcp insideip 10.0.0.1 port 4567 outsideip 0.0.0.0 port 4567 Samme med uda Save all i venstre hjørnet. Men sier jeg er bak firewall. Fatter ikke dette. (Jeg installerte en trådløs router sparklanII trådløs for litt siden etter dette ble alt tull. kjørte uninstall og fjernet router. Portene er ikke åpne. får firewalled. Restartet speedtouch og lagt inn kodene får å åpne portene. Men nei. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg forstår ikke helt hva du mener. Har du koblet ifra ruteren ? Hvis ikke må du sannsynligvis åpne porter i ruteren også. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår problemet ditt, men måten jeg har gjort det på, er å sette speedtouchen i bridgemode. Da passerer all trafikk gjennom, uhindret. På innsiden har jeg koblet opp routeren. Riktignok en Belkin, men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere med din router også. Da kan du styre all åpning av porter i routeren. Du kan dessuten få problemer med windows innebygde brannmur, eller andre installerte softwarebrannmurer. Dersom de ikke er riktig konfigurert. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Koblet så fra trådløse router å testet med bare speedtouch modemet. Åpnet portene i den. Men programmer sier det er firewall. Hvordan lager jeg en bridge? Og hvordan får jeg den tilbake til vanlig igjen? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 2 ting: Er du sikker på at Ip'en er 10.0.0.1 og ikke 10.0.0.2? Sjekk sparklan-status sidene og se etter Modemets IP (ikke gateway) Du må fikse Virtual DMZ i Sparklan routeren din (hvis du har...) Er ikke så kjent med alt og alle nettverksutstyr, men har slitt med å åpne porter i 2 år med NGT, og har endelig klart det Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 brukte 10.0.0.1 før. Da funket det helt til jeg koblet på Sparklan. Koblet fra sparklan og da funket ikke portene igjen. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Sjekk ip-adressen din med "ipconfig", så er du sikker! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Sjekk ip-adressen din med "ipconfig", så er du sikker! Da vil han bare få ipadressen i forhold til Sparklan routeren, ikke NGT modemet. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Noen flere som har noen gode tips. Hjelper det å reinstallere win xp og alt på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå