Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

portene vil ikke åpnes.

Anbefalte innlegg

Har Telenor ADSL speedtouch 510. Går på http://10.0.0.138 advansed nat new.

tcp insideip 10.0.0.1 port 4567

outsideip 0.0.0.0 port 4567

Samme med uda Save all i venstre hjørnet.

Men sier jeg er bak firewall. Fatter ikke dette.

(Jeg installerte en trådløs router sparklanII trådløs for litt siden etter dette ble alt tull. kjørte uninstall og fjernet router. Portene er ikke åpne. får firewalled. Restartet speedtouch og lagt inn kodene får å åpne portene. Men nei. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår problemet ditt, men måten jeg har gjort det på, er å sette speedtouchen i bridgemode. Da passerer all trafikk gjennom, uhindret.

På innsiden har jeg koblet opp routeren. Riktignok en Belkin, men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere med din router også. Da kan du styre all åpning av porter i routeren.

Du kan dessuten få problemer med windows innebygde brannmur, eller andre installerte softwarebrannmurer. Dersom de ikke er riktig konfigurert.

Lenke til kommentar

2 ting: Er du sikker på at Ip'en er 10.0.0.1 og ikke 10.0.0.2? Sjekk sparklan-status sidene og se etter Modemets IP (ikke gateway)

Du må fikse Virtual DMZ i Sparklan routeren din (hvis du har...) Er ikke så kjent med alt og alle nettverksutstyr, men har slitt med å åpne porter i 2 år med NGT, og har endelig klart det :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...