Gå til innhold

Var Brothers in Arms innovativt?


Anbefalte innlegg

Elsker fine naturbilder :D

Hehe, gjør det, jeg også. :)

 

Uansett, når jeg tenker etter så er det faktisk mer eller mindre ingen ting som er innovativt med spillet.

Vel, det kan jo hende at det var litt innovativt på det at hele spillet faktisk bare baserte seg på suppresion og flanking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til det ekstreme, det var jo bortimot umulig å treffe via direkte skudd, selv om du hadde FI midt i jernsiktet... tullete spør du meg..

Er nok den enest som likte det der eg da :!: Det fikk me til å stresse max i spillet, og faktisk værer forsiktig.Opnnådde flere ganger adrenalin-rush i løpet av spillet, mye pga lyden og slikt da :dribble:

Lenke til kommentar
Så da er vi forumbrukere enige, så er da spørsmålet til Joachim Froholt(som skrev sniktitten på BiA2): Hvorfor startet du med å si at BiA var innovativt?

For meg er det ikke nødvendigvis de spesifikke funksjonene og gameplayelementene som gjør spillet til et rimelig unikt og nyskapende førstepersons skytespill, det er måten disse er satt sammen på. Da tenker jeg f.eks. på hvordan fokuset på dekningsild og flanking integreres i førstepersons skytespill-formatet. Når det spilles "slik det skal" (altså ikke som et vanlig førstepersons skytespill, selv om det for så vidt er mulig), er det ikke noen andre førstepersons skytespill som føles slik som BiA. I alle fall ikke noen som jeg har spilt.

 

FSW og BiA gjør mye likt, men er det egentlig noen her som mener at FSW er i samme sjanger som BiA (og ja, jeg mener det er å innovere når en bruker ting fra en sjanger i en annen - når TrackMania hentet inn elementer fra plattformspill og "puzzle"-spill, mener jeg det gjorde TrackMania til et innovativt bilspill, selv om det fantes både plattformspill og "puzzle"-spill før)? Og Republic Commando kom ut på akkurat samme dag som BiA (i USA, på Xbox), så det forandrer strengt tatt ingen ting i forhold til BiA.

 

Det er naturligvis mulig jeg overvurderer BiA - jeg ser i alle fall at mange her er uenige i min vurdering av hvor nyskapende spillet er (spillets kvalitet er en helt annen sak, selv om jeg mistenker noen kanskje blander litt på det området). Jeg synes nok også FSW var mer nyskapende enn BiA, hvis de to spillene skal sammenlignes. Men nå har jeg i alle fall gitt min begrunnelse for hvorfor jeg skrev den setningen. Jeg synes det er fint med kritikk (selv om jeg nok setter pris på at kritikk av enkeltartikler kommer i trådene deres), men jeg tror ikke jeg kommer til å engasjere meg i en lang diskusjon om dette.

Lenke til kommentar
Men nå har jeg i alle fall gitt min begrunnelse for hvorfor jeg skrev den setningen. Jeg synes det er fint med kritikk (selv om jeg nok setter pris på at kritikk av enkeltartikler kommer i trådene deres), men jeg tror ikke jeg kommer til å engasjere meg i en lang diskusjon om dette.

Selv om jeg fortsatt ikke er enig med deg så var det fint å få svar.

 

Grunnen til at jeg ikke skrev dette i tråden etter omtalen var at jeg hadde forventa at noen forumbrukere var uenige med meg og at vi skulle drive diskusjonen framover selv, og BiA er egentlig offtopic i BiA2 tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...