Civilix Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Brothers in Arms var noe så sjeldent som et innovativt førstepersons skytespill, noe som skaffet det mange tilhengere. For all del er BiA et bra spill, men jeg kan ikke si at jeg så noe innovativt i det. Det var bare ting som jeg hadde sett før i andre spill, og ingen av gameplayelementene var spesiellt bedre enn det jeg har prøvd i andre spill heller. Så er det noen som ønsker å fortelle meg hva som er innovativt? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 vi kan jo begynne med en definisjon på innovativ.. hva faen betyr det? (unnskyld språket) Jeg opplevde BiA som et realistisk og seriøst spill med mye følelse, noe som ikke kommer ofte på spillmarkedet. Kunne virkelig leve meg inn i spillet. Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 vi kan jo begynne med en definisjon på innovativ.. hva faen betyr det? (unnskyld språket) Fint at du unnskylder deg, men det hjelper lite når det unødvendige banneordet likevel står og lyser opp. Innovativt er det samme som fornyende. Lenke til kommentar
Whitefall Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Innovativt var det nok, men ikke akkurat grensesprengende heller da... Gledet som meg som en unge til å få spille det..men ble egentlig litt skuffet.. Trodde at en skulle få prate med gutta på laget og bli kjent og greier (liker sånn..hehe) menmen..kanskje til oppfølgeren? Men var godt med litt taktikk da..selv om jeg går fort tom for kuler til muskedunderen min når det er så himla vansklig å treffe noen.. Men innovativt var det..eller på norsk..nyskapende..hehe Ps..hva som var innovativt ja..taktikkdelen med å skyte som en gal i deres retning for så å flanke? litt innovativt iallefall..syntes det var et søtt forsøk.. Endret 9. juni 2005 av McCoy Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vil no heller si at det er få spill i dag som greie å komme noe innovativt, Flott grafikk å jadda jadda er det vi ser for det meste i dag. Personlig likte eg BIA fullt ut, og det var mye mere givende en COD og MOA til sammen, takket vere den fantastikse lyden, og muligheten til å styre lagkameratene dine til en viss grad Cant`t wait for EIB Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Ps..hva som var innovativt ja..taktikkdelen med å skyte som en gal i deres retning for så å flanke? litt innovativt iallefall..syntes det var et søtt forsøk.. Det er nå et år siden Full Spectrum Warrior kom, FSW brukte dette aktivt i gameplayet. Så jeg vil nok ikke si at det er nye nytt med supressive fire og flanking, forsåvidt synes jeg også at dette fungerer bedre i fsw. Lenke til kommentar
SonOfBodom Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Vel, dette med at man kan beordre lagkamerater rundt på slagmarken synes nå jeg er ganske innovativt.. Aldri sett noe lignende før! BIA er et utrolig bra spill! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 tja.. veit ikke helt jeg.. blei ganske skuffa, spilte bare halvveis så gadd jeg ikke mer.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 SonOfBodom: Den spillet som ligner mest og kom ut før BiA var full spectrum warrior. Det å flytte rundt på forskjellige lag er forsåvidt noe som man kunne gjøre i swat3 også, Rainbow six 3 har også en funksjon som lar deg flytte lag rundt om på kartet. Noen andre forslag til hva som kan være innovativt i BiA? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Den blur-tingen var jo helt latterlig. De la den til for at det skulle se nytt, vakkert, og kult ut. Men det ser jo bare teit ut! Hvor ofte ser man faktisk at noe (feks. trær i forhold til himmelen) i virkeligheten faktisk har en sånn blur-effekt-kontrast? Dessuten var AI, grafikk og fysikk ikke noe nytt. Det kontrollsystemet var heller ikke nytt, da vi fikk se den type måte å kontrollere lagkamerater på blant annet i Star Wars: Republic Commando. Dessuten er grunnlaget til historien, andre Verdenskrig, ikke noe nytt. Og selve hoved-historien, som handlet om luftbårne (går det an å si det? Luftbårne?) tropper hoppet inn bak fiendlige linjer i Normandie, 1944, fikk man se massevis av i Band Of Brothers (dog fikk man ikke spilt disse hendelsene før nå). Jeg vil ikke si at det var så veldig mye 100% nytt i dette spillet, men heller en videreføring av Squad-FPS- og krigsspill sjangerene. EDIT: Angående den blur-effekt-kritikken min: Vel, av og til kan vel naturen se litt surreal ut. (tok dette bildet på verandaen min akkurat nå) Endret 10. juni 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) tja.. veit ikke helt jeg.. blei ganske skuffa Jeg også, men det var hovedsaklig fordi nesten alle de store spillanmelderne man finner på nett (Gamespot, Gamespy, IGN, osv) ga det full score, noe det så langt ifra fortjente som Moskva-Marit er fin! Altså, det er bra, veldig bra. Men ikke SÅ jævla bra! Endret 10. juni 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det var hypa noe inni helsikke... Selv likte jeg nesten Call of Duty bedre... (men det er mulig det er bedre i forhold til console standard enn PC standard...for til PC vil jeg ikke si det var særlig nyskapende eller "bra"...greit nok WW2 spill, men ikke noe mer...til console har jeg ikke peiling...) Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Det var hypa noe inni helsikke...Selv likte jeg nesten Call of Duty bedre... (men det er mulig det er bedre i forhold til console standard enn PC standard...for til PC vil jeg ikke si det var særlig nyskapende eller "bra"...greit nok WW2 spill, men ikke noe mer...til console har jeg ikke peiling...) jeg syntes også CoD var hakket bedre, jeg fikk ihvertfall litt mer glede og adrenalin rush av å spille CoD enn BiA. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 det v ar et spill hvor man faktisk måtte tenke taktisk for å vinne. in real life har man heller ingen cursor aim Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Både CoD og BiA var veldig linjære. Eneste forskjellen var vel at CoD aldri utga seg for å være det motsatte... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 det v ar et spill hvor man faktisk måtte tenke taktisk for å vinne. in real life har man heller ingen cursor aim Flere spill nevnt tidligere i denne tråden har lagt dypere taktiske elementer, og det å ikke ha cursor aim er heller ikke noe nytt i spillsammenheng. At det er bra gjennomført er en ting, men det er ikke innovativt. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 [iC' date=10/06/2005 : 18:59] EDIT: Angående den blur-effekt-kritikken min:Vel, av og til kan vel naturen se litt surreal ut. (tok dette bildet på verandaen min akkurat nå) Det bildet der var fint! Stilig med solen som fikk fram noen stråler her og der Elsker fine naturbilder Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nei, det var det absolutt ikke. Brothers in Arms var alt annet enn nyskapende. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Kan ikkje kome på noko som var innovativt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Så da er vi forumbrukere enige, så er da spørsmålet til Joachim Froholt(som skrev sniktitten på BiA2): Hvorfor startet du med å si at BiA var innovativt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå