Gå til innhold

Lyddriver til gammel Evercom

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten nøtt til dere. Det gjelder en gammel Evercom-maskin (PowerPro) som jeg setter i stand for en slektning. Den skal vel bare brukes til kabal og sånt, men det kan være greit å ha den i ordentlig stand og da trenger jeg lyddriver til dette rakkelverket. Evercom er jo konk for lenge siden, har jeg forstått, men jeg tenker at det må finnes drivere til de komponentene de har brukt. Så spørsmålet er om det er Fujitsu-Siemens eller hva det er slags lyd-"komponent" de har brukt.

Det eneste fornuftige jeg kan si om maskinen er at den ble satt sammen for temmelig nøyaktig fem år siden, cyber-arkeologer kan da regne seg fram til hva den har av prosessor og kraft, jeg kan tillegge at den har 128 MB RAM og 20GB HDD. Jeg kan kanskje tenke meg til at den har rundt 700 MHz men de herlige Evercomfolkene har ikke vært så nøye med typebenevnelse og sånt.

Jeg har lagt inn Windows 2000. Er det noen som nå kan si eureka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten er vel å åpne kabinettet å se etter, også den letteste så lenge det ikke er integrert lydkort på hovedkortet. Hadde selv Soundblaster lydkort på min Evercom, men det er 10 år siden. Men hvis Evercom holdt seg til Soundblaster så kan det være AWE64, SB 128 og kanskje nyere... vanskelig å si.

Åpne den og du får svaret :)

Lenke til kommentar

Jeg frykter at det er integrert, men skal saktens se etter. Og finner jeg ikke noe fornuftig så får jeg bare kjøpe et brukandes lydkort. Det er jo andre priser på dette enn i 1992 da jeg kjøpte mitt SB 16 ASP til 2300 kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...