elgizmo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Satt nettopp å spilte på datan min da den plutselig slo seg av. Så starter jeg den igjen men skjermen forblir helt svart. Prøver å trykke på alt på tastaturet men ingenting får liv i skjermen. Så trykker jeg på de knappene på selve skjermen og da får jeg medlingen: "Off Mode". Uansett hva jeg prøver så får jeg ikke liv i skjermen igjen. Noen som vet hva som kan være galt og hvordan jeg fikser det? Takk på forhånd. Endret 8. juni 2005 av elgizmo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Lynnedslag? Har du overspenningsvern? Meldingen du får, der den fra maskinen eller skjermen? Du kan prøve clear CMOS og sjekke om du får liv i maskinen. Clear CMOS: Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Lynnedslag? Har du overspenningsvern? Meldingen du får, der den fra maskinen eller skjermen? Du kan prøve clear CMOS og sjekke om du får liv i maskinen. Clear CMOS: Metode 1: Slå av maskina. Ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder og sett det inn igjen. Start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Metode 2: Slå av maskina. Flytt CMOS-jumperen fra 1-2 til 2-3. Start opp maskinen i ti sekunder, og slå den av igjen. Flytt tilbake jumperen, start opp maskinen, og velg "setup defaults" i BIOS. Fikk meldinga fra skjermen. Prøvde Metode 1 men fikk ikke fram noe på skjermen når jeg starta den igjen. Metode 2 skjønte jeg egentlig ikke noe av. Vet ikke hva eller hvor CMOS- jumperen er =S Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du finner informasjon om dette i brukermanualen til hovedkortet ditt. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Du finner informasjon om dette i brukermanualen til hovedkortet ditt. Hvilket hovedkort har du? Jeg har et MSI 865PE Neo2 hovedkort. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 En sa at jeg ikke kunne bruke metode 2 på mitt hovedkort.. hvis ikke det funker har jeg isåfall ingen idéer for hvordan jeg skal fp maskina til å gå igjen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tok et raskt søk i google, og fikk inntrykk av at det er PSUen som har gått i "Off Mode"(for å spare strøm) Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tok et raskt søk i google, og fikk inntrykk av at det er PSUen som har gått i "Off Mode"(for å spare strøm) 'så hvordan får jeg den tilbake i vanlig modus? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg tok et raskt søk i google, og fikk inntrykk av at det er PSUen som har gått i "Off Mode"(for å spare strøm) 'så hvordan får jeg den tilbake i vanlig modus? Vi får prøve: Jeg regner med at dette er hovedkortet ditt. Last ned brukermanualen. Om du ser på side 52 i manualen så finner du hvor jumperen er. Lykke til! Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Prøver men ingen respons. Dette er hva jeg gjorde: Slo av PCn Tok brikken fra 1,2 på jumperen til 2,3 Skiftet så tilbake og startet PCn igjen. Men skjermen forblir svart og hører ingen pip fra BIOSen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Prøver men ingen respons. Dette er hva jeg gjorde: Slo av PCn Tok brikken fra 1,2 på jumperen til 2,3 Skiftet så tilbake og startet PCn igjen. Men skjermen forblir svart og hører ingen pip fra BIOSen. Edit: Da må det være noe annet som er feil. Jeg skal tenke på det, og komme med svar så snart som jeg kommer på noe. Det forundrer meg at clear CMOS skulle gjøres på denne måten på dette hovedkortet. Men dette variérer fra hovedkort til hovedkort. Endret 9. juni 2005 av efikkan Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Edit: Da må det være noe annet som er feil. Jeg skal tenke på det, og komme med svar så snart som jeg kommer på noe. Det forundrer meg at clear CMOS skulle gjøres på denne måten på dette hovedkortet. Men dette variérer fra hovedkort til hovedkort. funnet ut noe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Jeg tror du må prøve med andre komponenter, f.eks. låne en PSU med en nabo eller lignende. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 testa med annen skjerm og anna skjermkort. ikke noe iveien med de. har nå bare sendt den til service. Tror hovedkorter er kaputt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå