Nessi Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hey! Jeg har Win2000 og skal lage en liste i Notisblokk. Jeg greide dette før, fint og alle sangene mine komm opp i en txt fil. har commandene hvordan jeg greide dette men det blir ikke fint, kommer opp mange andre bokstaver. Kan noen forklare meg hvordan jeg går frem i CMD? f-eks: nårr jeg started cmd så står det dette: C:\Documents and Settings\Even> Hva skal jeg skrive for å komme meg til Mine dokumenter(greide dette før) sånn at det blir sånn: C:\Documents and Settings\Even\Mine Dokumenter\Min Musikk Har fått hjelp om dette før, men alt ha forsvunnet! Endret 8. juni 2005 av Nessi Lenke til kommentar
zacka Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Du må bruke kommandoen cd. Etter kolon skriver du : cd c:\Documents and Settings\Even\Mine Dokumenter\Min Musikk (cd = "change directory") Lenke til kommentar
gresh Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 C:\Documents and Settings\Even>CD "Mine Dokumenter" C:\Documents and Settings\Even\Mine Dokumenter>CD "Min Musikk" For å liste opp filer i mappen skriver du dir Om du vil liste opp filene på andre måter skriver du: dir /? For å liste opp filer i en mappe og lage dette til en fil: dir > C:\liste.txt Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takker,løste seg nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå