B.H.H Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har en xbox v1.0 som jeg tenkte å sette inn en chip i, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe tenkte på denne Den bør helst være loddefri. Tenkte også å sette inn en 80gb maxtor på 5400rpm 2mb cache Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Så si ALLE chiper funker i xbox 1.0. Den chipen du linker til, går også ann å bruke. For å sette in større harddisk så setter man inn en installasjonsplate når du starter xbox med uorginal bios. (har selv brukt superdisk). Du finner kanskje platene enkelt ved å søke på nettet. Kanskje det er en ide å lese FAQ'en her på forumuet... Endret 15. juni 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Mrevind Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 og en annen ting, xbox 1.0 må du lodde på uansett fordi der du skal lodde har de fyllt igjen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 og en annen ting, xbox 1.0 må du lodde på uansett fordi der du skal lodde har de fyllt igjen. det er nok ikke riktig.de loddefrie brikkene er laget med slike pogopins (små nåler som blir presset ned ihullene som er lodddet igjen. Lenke til kommentar
Mrevind Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) men hvordan skal du få presset de ned uten å varme\smelte det tinnet (elns) som ligger der fra før ? Det tinnet som ligger det er for hardt vil eg tro, for at det vil funke Endret 16. juni 2005 av BurnArt Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) skal ikke smeltes. pogopin er med fjær på og hele brikken holdes på plass av evt. en skrue. så lenge det er kontakt mellom pogopin og punktene på kortet så er det godt nok. her er link som illustrerer det veldig bra. Endret 16. juni 2005 av regga Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg satte inn en slik Xenium SP.ICE i går. Kjempeenkelt! Det var en 1.4 xbox, så det blir nesten det samme. Å bytte harddisk med en Xenium chip er barnemat. Siden chipen har innebygd "os". Bare plugg i den nye harddisk der hvor dvd-romen skal være, sett den til slave, og skaff deg en splitter slik at du kan få strøm til begge hardiskene. Så velger du harddisk upgrade wizard i xenium oset, og wolla, den gjør jobben. Etter den er ferdig setter du inn hardisken der hvor den gamle står, og husk å endre fra slave til cable select. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Xenium chip er barnemat. Siden chipen har innebygd "os". Du mener vel BIOS? Endret 16. juni 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Xenium chip er barnemat. Siden chipen har innebygd "os". Du mener vel BIOS? njaa, xenium kommer faktisk med pre flashed OS, såkalt Xenium os Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Xenium chip er barnemat. Siden chipen har innebygd "os". Du mener vel BIOS? njaa, xenium kommer faktisk med pre flashed OS, såkalt Xenium os Det jeg mente ja . BIOS må man legge inn selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå