Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke laptop til å motta signaler fra modem

Anbefalte innlegg

Vel dette har utviklet seg til å bli ett lite irritasjons moment nå. Først av alt, det er en dell inspiron Lap med bluetooth, trådløst nett og da igjen vanlig nett styrt av en broadcom 440x nettverksadapter. Så har jeg også en 1394 kobling også når jeg bare lister opp de tilkoblingene som er der. Maskinen er med det sikkerhetssenteret til sp2 (hvordan fjerner jeg dette) og da sp2 ;) Fordi lap'en står i ett helt annet rom enn pv og modem så har jeg strukket en skjult cat5 kabel i veggen og koblet ender der.

Når jeg plugger det i laptoppen får jeg kun ett orange lys og den sier at det er begrenset tilkobling eller ikke i det hele tatt. Får ikke ip eller noe. Når jeg har testet pc'en der borte så får den tilkobling på samme kabelen med en gang. Så kabelen er da ikke problemet. Det var frisurf på laptoppen før, men det er nå fjernet. Når jeg plugger laptoppen med ei kort nettverksledning i modemet er tilkoblingen helt utmerket. Hva er det som ligger å sperer på dette? Er så lei av å feilsøke nå... blir gal snart

Håper noen kan hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg plugger laptoppen med ei kort nettverksledning i modemet er tilkoblingen helt utmerket. Hva er det som ligger å sperer på dette? Er så lei av å feilsøke nå... blir gal snart

Håper noen kan hjelpe ;)

Med den skjulte kabelen virker ikke mens en kort en fungerer?

Det er slik jeg oppfatter problemet ditt, har du koblet den skjulte kabelen etter koblingskjema? Likt i begge ender duger ikke og skaper slike problemer.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev så fungerer den skjulte kabelen når jeg plugger pc'en der men med en gang jeg kobler laptoppen i den kabelen så vil den ikke motta noe... eller jeg får vel mottat 5 pakker eller noe sånt

Lenke til kommentar
Som jeg skrev så fungerer den skjulte kabelen når jeg plugger pc'en der men med en gang jeg kobler laptoppen i den kabelen så vil den ikke motta noe... eller jeg får vel mottat 5 pakker eller noe sånt

Ok, men er kabelen koblet korrekt etter skjema? Noen nettkort er mer følsome for slikt enn andre.

Lenke til kommentar
Ja det er den, men det skulle ikke ha noe å si uansett så lenge parene ligger rett.

Så lenge parene erpå rett plass nei, men hadde jeg hatt dette problemet hadde jeg trippelsjekket og eventuellt koblet den opp på nytt, hva skjer om du låser kortet på 10Mb/sek halvduplex? Funker det da?

Lenke til kommentar

HMmm ja, driver på å sjekker... om du har peiling har du noe mulighet til å refreshe hukommelsen min om hvordan jeg koblet parene riktig. tror ikke den er koblet galt, men det gjenstår jo bare å se... men nei har ikke prøvd å låne kortet enda.. litt usikker på hvordan dette gjøres

Som jeg har koblet så er det

Orange/Hvit

Orange

Grønn/hvit

Blå

Blå/hvit

Grønn

Brun/hvit

Brun

Det er sett forfra...

Endret av Term
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...