Gå til innhold

Koblet mens PCen var på - Nå er den "død"!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som alltid kommer Snekker`n med det mest logiske svaret! :) Ble litt skremt, men har ikke no problem nå.. Så altså, det er ikke Q-Tec'n min som er skrap da? :whistle:

Skal ikke si det 100%, men er 99,9% sikker på at det ikke er lov å selge stforsyninger i Norge som ikke har denne sikringen .

Behøver ikke automatsikring, bare en vanlig sådann(e.l.)

Men her var vel ACPI og/eller "bad power" signal i Windows som slo inn, tipper jeg....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Gjorde faktiskt _akkurat_ det samme som deg i stad Glisevask :p

Dro ut DVD-brenneren fordi jeg skulle "modde" den litt, mens maskina var på. Det gikk heldigvis bra da :D

Selv om det muligens ikke var Q-Tecs feil her, så er det et faktum at dem er ustabile :thumbup: Bare les historien min under "Holder det med 300w til dette?". Ikke hyggelig når slikt skjer :no:

Morsomt å endelig få en skikkelig sjanse til å spre mine onde tanker om Q-Tec :cool:

Lenke til kommentar
Morsomt å endelig få en skikkelig sjanse til å spre mine onde tanker om Q-Tec :cool:

Vel ! har vel sett noen av et par hundre Q-tec PSUèr "på jobb" i siste årene,

feilraten er ikke så mye høyere enn på andre PSUèr, bare det at ørtenhundre

stk. av nerder og geeks vil/skal stappe boxen sin full av ting og tang som krever mer strøm (les amper) og resultatet blir deretter...

Man inviterer ikke 10 stk. opp i en båt som er klassifisert for 4 stk. med vitende vilje.... ;)

Lenke til kommentar

De fleste stforsyninger har en automatsikring som slår ut, det var trolig den som gjorde jobben hos deg og denne kobler inn av seg selv etter en tid eller når temp har falt tilstrekkelig .

Jepp riktig det, samme skjedde min chieftec da jeg "bare skulle koble ut og inn en vifte for å høre etter støy...

Noen som vet hvordan denne sikringen er byggd opp? Min tipping er en transistor som går høy ved aktuell spenning og sender et digitalt signal inn på en timer som stopper det hele.. Men noen som vet hvordan det er realisert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...