Canavin Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har nettopp skaffetet meg Logitech MX 3100 (tastatur&mus-pakke) fra komplett, da dette virket som det tastaturet jeg ville ha. Stort, deilig å skrive på, og litt "proft" utseende er jo ikke noe å forakte heller. Jeg ble imponert da jeg mottok pakken i posten, men det varte ikke så lenge .... For det første: Da jeg satte inn Driver-CDen som fulgte med så skjedde det absolutt null og niks. Cdrom-driveren kjørte ikke overhodet og da jeg gikk inn på kjør-menyen på startmenyen, så stod det at det ikke var noen cd i skuffen - selv om det var det. Jeg prøvde mange ganger, rebootet maskinen men den leser ikke cden. Altså jeg må klare meg uten alle ekstraknappene på både tastaturet og musen. Ganske kjipt, da litt av grunnen til at jeg falt ned på dette var et stort utvalg knapper. Jeg satte meg nå til rette da, litt skuffet over at cden ikke greide å kjøre, men straks opplevde jeg en merkelig ting til. Tastaturet lagger* noe helt ekstremt! Dersom jeg speeder på skrivehastigheten kan jeg ligge ca. 1/2 til 1 ord foran markøren, og dersom det blir en feiltasting blir det et lengre opphold for å "vente på" denne som ikke helt henger med i svingene. Skriver ca. 350 tegn i minuttet, og dette er da ikke såååå mye ... Kan neppe tro at det er noe som "skal" være der ... Dessuten har jeg en gang opplevd at tastaturet klikker fullstendig, skriver 10 bokstaver selv om jeg bare trykker en gang, og skriver nesten hva den vil ... Dette har dog skjedd kun en gang, og løste seg ved en restart av pcen. Men det er jo ikke hyggelig akkurat. .. Musen virker ok. Er det noen som kan VÆRE SÅ SNILL å hjelpe meg med dette tastaturproblemet mitt? Er det noe jeg selv kan gjøre for å få tastaturet til å "henge med i svingene", eller er det rett og slett en produksjonsfeil? Har noen andre opplevd noe lignende? ... Håper på svar .. Vennlig hilsen XXX Dersom du vil, kan du jo se på tastaturet mitt. * Lagging Et lite opphold fra en knapp blir trykket til bokstaven / tallet / tegnet dukker opp på skjermen. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Mulig jeg er på bærtur nå,men har hørt at annet tråløst utstyr i huset kan påvirke slikt. Prøv og koble ut tråløst utstyr. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) For det første:Da jeg satte inn Driver-CDen som fulgte med så skjedde det absolutt null og niks. Cdrom-driveren kjørte ikke overhodet og da jeg gikk inn på kjør-menyen på startmenyen, så stod det at det ikke var noen cd i skuffen - selv om det var det. Jeg prøvde mange ganger, rebootet maskinen men den leser ikke cden. Altså jeg må klare meg uten alle ekstraknappene på både tastaturet og musen. Ganske kjipt, da litt av grunnen til at jeg falt ned på dette var et stort utvalg knapper. Sikker på at det ikke er noe galt med CD-spillern? Kan jo selvfølgelig være feil på plata...har opplevd det et par ganger. Uansett kan du jo laste ned driverne her. mvh Pantera Endret 9. juni 2005 av Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå