Gå til innhold

windows installasjon med service pack?

Anbefalte innlegg

heisann. har nå instalert windows en del ganger på maskina og har måtte lagt inn service pakkene på nytt hver gang, begynner å bli små lei :mad: men så kom jeg på at jeg hadde hørt noe om at man kunne lage en installasjonson cd (eller boot cd er ikke helt sikker hva jeg skal kalle det) hvor man la inn sp1 installasjonene slik at de blir instalert når man instalerte windows.

Men jeg aner jo ikke hvordan man gjør det :blush: , så jeg lurte på om noen her kunne lage en kjapp guide for hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la inn sp2 men likte ikke den, syns den ga litt for mye sikkerhet( misforstå meg rett:P) og jeg opplevde noen små problemer med den. Så avinstalerte den og bruker heller sp1 hvor jeg har litt mer kontroll og heller bruker litt internett vett. hvorfor fikse på noe som fungerer.....

Lenke til kommentar
la inn sp2 men likte ikke den, syns den ga litt for mye sikkerhet( misforstå meg rett:P) og jeg opplevde noen små problemer med den. Så avinstalerte den og bruker heller sp1 hvor jeg har litt mer kontroll og heller bruker litt internett vett. hvorfor fikse på noe som fungerer.....

Du installerer sp2 og skrur av den sikkerhet du ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Du burde legge inn SP2. Var skeptisk til det ganske lenge, men installerte det. Hadde en del små problemer som delvis skylte installasjon av SP2, men det meste er fikset.

Hvis "Security Center" plager deg kan du jo deaktivere denne. Syns den er helt meningsløs.

Start-->Run-->Skriv: services.msc--> Bla deg ned til "Security Center" og høyreklikk. Så trykker du "Properties", og det kommer opp en ny skjerm. Der står sikkert "Security Center" på "Automatic"; skift dette til "disabled"-->Apply

Sjekk også ut denne siden hvis du ønsker å deaktivere flere windows tjenester o.l.:

Black Viper's Windows XP Home and Professional Service Pack 2 Service Configurations

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...