Gå til innhold

Alle nerder på hardware.no har dobbeltmoral


LuciFear

Anbefalte innlegg

bare så det er sagt, dette innlegget skal ikke inneholde piratkopiering i det hele tatt, så bare slapp av moderatorer :wink:

 

I den siste tida har det vært mange tråder som "uff, jeg hater telenor, microsoft, nrk og komplett".

Greit nok det, men folk bør tenke litt lenger enn sin egen nesetipp.

 

Poenget mitt? Jo, her kommer det:

Det er et kjent faktum at hovedføden til en vaskekte nerd er Coca Cola og frysepizza. Oi, coca cola! såvidt meg bekjent har INGEN nevnt det selskapet i de tidligere nevnte "hat-trådene". Coca Cola er verdens største merkevare, ingen selskaper i verden er så kommersielle og har så stor påvirkingskraft som de.

 

Kanskje på tide å slutte å kritisere alt og alle, og heller gå litt i seg sjøl?

 

bare noen tanker jeg har på en lørdagsettermiddag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-20 16:42, LuciFear skrev:

bare så det er sagt, dette innlegget skal ikke inneholde piratkopiering i det hele tatt, så bare slapp av moderatorer :wink:


I den siste tida har det vært mange tråder som "uff, jeg hater telenor, microsoft, nrk og komplett".

Greit nok det, men folk bør tenke litt lenger enn sin egen nesetipp.


Poenget mitt? Jo, her kommer det:

Det er et kjent faktum at hovedføden til en vaskekte nerd er Coca Cola og frysepizza. Oi, coca cola! såvidt meg bekjent har INGEN nevnt det selskapet i de tidligere nevnte "hat-trådene". Coca Cola er verdens største merkevare, ingen selskaper i verden er så kommersielle og har så stor påvirkingskraft som de.


Kanskje på tide å slutte å kritisere alt og alle, og heller gå litt i seg sjøl?


bare noen tanker jeg har på en lørdagsettermiddag..


 

jeg har aldrig hatt en treig cola, krasjet pizza, cola som nekter å la seg drikke, pizza som ikke er kompatibel med min munn, cola som ikke passer i alle glass eller pizza som ikke lar seg skjære med alle typer kniver................hva er det vi skulle klage på???

Lenke til kommentar

Som en over nevner så virker de tingene du nevner. Man slukker tørsten (iallefall litt) med cola, noe som den er laget for, pizza'en hjelper på sulten.

 

De gjør det de skal og virker godt i motsetning til f. eks. noen av microsofts og telenors produkter/tjenester..

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at svært mange her bare klager med den hensikten å gjøre seg bemerket. Skal ikke benekte at Telenor og andre har noen riper i lakken, jeg skal ikke forsvare noen som helst.

Jo, en ting skal jeg forsvare; Microsoft.

Altfor mange klager over windows i alle retninger, men har de grunn til det? Hvis de har betalt for det så har de helt klart det. Men de som ikke har betalt for Microsoft sine produkter? De kan etter min mening bare holde kjeft.

 

Folk BØR ha en virkelig god grunn til å klage, ikke bare lire av seg noen fraser for å få litt oppmerksomhet

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 17:30, the_ruthless skrev:

Men, om man f.eks. bruker Windows og sier man hater Win/MS, så er det på sett og vis dobbeltmoral? Fordi man BRUKER det jo? Hvorfor ikke bruke Linux, *BSD, eller.no...?


Dessverre har ikke alle mulighet til å velge OS selv, f.eks alle de som bruker WIndows gjennom jobb/skole. Mange privatpersoner er også "bundet" til Windows fordi de har hardware/software som bare virker i Windows.

Quote:


Jeg er fornøyd med min Windows.


Folk flest var vel brukbart fornøyd med Televerket i sin tid også. Prisene var mye høyere og utviklingen gitt langt tregere fordi det var totalt monopol på den tiden, men man hadde ikke noe å sammenlikne med, så derfor klaget de færreste. "Hva man ikke vet har man ikke godt av å vite" heter det vel. Sånn er det langt på vei med Microsoft også, da de fleste brukere aldri har prøvd noe annet enn MS sine produkter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 18:05, ueland85 skrev:

Logisk tenkning:


Vi hører flere som syter over Windows enn Mac og Linux ol..da det er ganske mangle flere som har windows enn noe annet system...


en får litt problem som han har fått til selv, og da suger plustelig Windows?


Ps..sammme med IBM disker.....


Det med IBM var vel et litt dårlig eksempel, hvis jeg ikke husker helt feil er Maxtor den største harddisk-produsenten (etter de slo seg sammen med Quantum). IBM er nok bare den dårligste produsenten :razz:

 

Og mener du brukerne selv er skyld i alle feilene i Windows? Trodde Windows skulle være så brukervennlig, jeg. Eller er det bare brukervennlgi for folk som har brukt det i mange år og vet om alle triksene de må bruke for at det skal være nogenlunde stabilt? Isåfall er ikke den brukervennligheten verdt 5 øre for meg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 16:42, LuciFear skrev:

[...]

Kanskje på tide å slutte å kritisere alt og alle, og heller gå litt i seg sjøl?


bare noen tanker jeg har på en lørdagsettermiddag..


 

Er det bare meg som ikke ser dobbeltmoralen her? Dessuten, jeg drikker Pepsi.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-20 17:45, Langbein skrev:

Folk flest var vel brukbart fornøyd med Televerket i sin tid også. Prisene var mye høyere og utviklingen gitt langt tregere fordi det var totalt monopol på den tiden, men man hadde ikke noe å sammenlikne med, så derfor klaget de færreste. "Hva man ikke vet har man ikke godt av å vite" heter det vel. Sånn er det langt på vei med Microsoft også, da de fleste brukere aldri har prøvd noe annet enn MS sine produkter.


 

Jeg har da prøvd andre ting enn Windows. Men så lenge det funker (og jeg ikke har kjøpt noen egen kopi av det, men bruker en piratkopiert sak) har jeg ingen grunn til å klage.

 

(Joda. Jeg har fremdeles original-CD med Win95. Men den var det ikke jeg som kjøpte...)

Lenke til kommentar

Jeg var sulten og skulle lage meg en pizza, men da jeg kom til ovnen, var det for tiden stor pågang. Hvis jeg ventet på kjøkkenet, ville det snart bli min tur. Da jeg skulle sette pizzaen inn i ovenen, fikk jeg beskjed om at pizzaen ikke ville passe til denne type ovner, men etter litt modifisering av pizzaen, fikk jeg den til å passe til slutt.

 

Etter ti minutter var pizzaen ferdig, men ovenen hadde kræsjet, og jeg mått starte den på nytt. Etter mye om og men, kunne jeg endelig ta ut pizzaen, men til min store forskrekkelse, så jeg at osten (selve kjernen i en pizza) var svidd av. Huff a meg. Jeg ringte til Stabburet og klaget. De spurte om jeg hadde gjort et forsøk på å presse mer ut av pizzaen enn det som var meningen. Jeg skjønte ikke hva de mente. De spurte om ovnen var kompatibel med pizzaen. Jeg svarte at det var den ikke, men jeg hadde modifisert den slik at den passet. Da fikk jeg beskjed om at all garanti falt bort etter slik modifisering.

 

Jeg diskuterte endel og klarte til slutt å fremme poenget mitt om at det var oseten som var svidd av og at dette ikke hadde noen ting med om pizzaen var kompatibel eller ikke. Jeg fikk som svar at de ikke kunne vite om jeg hadde satt inn pizzaen p åen feil måte, slik at osten var svidd. Jeg skulle sjekke om osten var knust. Det var den ikke.

 

Det hele endte med at jeg måtte kjøpe meg en helt ny pizza for summen av 23,50,- på Rema 1000.

 

Så nå lurer jeg:

Skal jeg kreve pengene tilbake fra Stabburet eller skal jeg overse denne saken? Hva har jeg krav på? Jeg vurderer å kontakte "Tv2 Hjelper deg". Er dette en god ide. Da vil jo saken bli offentliggjort, og Stabburet vil komme i et dårlig lys og kanskje gi etter!

 

:lol:

Dette innlegget er ikke ment som et seriøst innlegg. Dersom noen føler seg truffet eller støtet, venligst si fra.

"The characters in this post is completely fictional"

Lenke til kommentar

LuciFear skrev (2002-07-20 16:42):

bare så det er sagt, dette innlegget skal ikke inneholde piratkopiering i det hele tatt, så bare slapp av moderatorer :wink:

 

I den siste tida har det vært mange tråder som "uff, jeg hater telenor, microsoft, nrk og komplett".

Greit nok det, men folk bør tenke litt lenger enn sin egen nesetipp.

 

Poenget mitt? Jo, her kommer det:

Det er et kjent faktum at hovedføden til en vaskekte nerd er Coca Cola og frysepizza. Oi, coca cola! såvidt meg bekjent har INGEN nevnt det selskapet i de tidligere nevnte "hat-trådene". Coca Cola er verdens største merkevare, ingen selskaper i verden er så kommersielle og har så stor påvirkingskraft som de.

 

Kanskje på tide å slutte å kritisere alt og alle, og heller gå litt i seg sjøl?

 

bare noen tanker jeg har på en lørdagsettermiddag..

 

LuciFear

Det var glimrende å høre at ikke alle her inne hater alle store selskaper som har mye penger. Telenor ditt og microsoft datt. :lol:

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-07-21 17:40 ]

Lenke til kommentar

Jeg er ikke misfornøyd med Telenor, siden de tilfredsstiller mine krav.

 

Jeg er ikke misfornøyd med Microsoft, siden de tilfredsstiller mine krav.

 

Jeg er ikke misfornøyd med Intel, siden de tilfredsstiller mine krav.

 

Jeg er ikke misfornøyd med IBM, siden de tilfredsstiller mine krav.

 

Osv osv osv ....

 

Kort sagt, så lenge jeg ikke har problemer og får oppgavene utført i henhold til mine ønsker, har jeg ingen betenkeligheter med å bruke noen av de "omstridte" leverandørene.

 

Jeg har brukt Telenor som teleleverandør i snart 20 år nå (med noen avbrekk hvor Tele2, Telia og NetCom har hatt et tilbud som har passet bedre for meg) og har aldri hatt problemer. Riktignok kunne jeg ønske meg bredbånd for en rimelig penge, men det kan ingen tilby overhodet så det er jo ikke Telenor sin feil.

 

Microsoft sine produkter har jeg også benyttet i over 12 år nå og har heller aldri hatt noen problemer med dem. Gjennom årene har jeg også vært innom SCO-UNIX, OS/2 (savner den litt faktisk), AS400/600, Novell og pusler for tiden med Linux og FreeBSD. Sålenge Microsoft foreløpig løser mine oppgaver enklere og mer rasjonelt enn de to sistnevnte vil jeg nok fortsette å bruke det også. Ikke kræsjer det for meg og aldri får jeg BSOD. Dette kan vel henge sammen med at jeg bruker datamaskinen som et arbeidsverktøy uten alt for mye "dilldall" installert.

 

Jeg har forståelse for at enkelte blir frustrerte når ting ikke virker eller oppfører seg anderledes enn forventet, men i mange tilfeller tror jeg dette beror på brukeren og ikke fullt så mye på utstyret/leverandøren.

 

Å til enhver tid skulle være først til å bruke ny teknologi vil alltid være forbundet med en viss risiko for problematikk i forbindelse med kompatibilitet og manglende egenskaper med produktene. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid bli.

 

Og nei, jeg er ikke "nerd" men foretrekker betegnelsen "teknofil"

 

Ha en riktig fin dag :razz:

Lenke til kommentar

En av grunnene til det du kaller "dobbelt-moral", tror jeg er at mange som er yngre enn femten (i hodet, iallefall), hører at en av de "kule" på forumet sier "FAENS TELENOR", og de vil være en del av gjengen! De hiver seg selvsagt på bølgen, og fyrer inn et Telenor Suger-innlegg.

Disse folka har selvsagt ingen egen mening!

 

Mens jeg...

Liker Telenor. Ikke så dyrt, aldri vært nede mens jeg skulle logge på, og bedre hastighet enn jeg betaler for.

Liker Windows. Har ikke kræsjet hos meg siden jeg kjørte win98. Er kompatibel med alle kort og utstyr jeg har. Har veldig mange muligheter.

Liker Intel. Har ikke prøvd annet. Har aldri hatt behov!

Lenke til kommentar

Akkurat når det gjelder Microsoft, så får de skylden for det meste når noe går galt. Jeg vil påstå at det i de aller fleste tilfellene faktisk er brukerfeil som er årsaken til problemer.

 

Observer folk som sitter å banner og raser ved maskinen... eller det er forresten nok å gå i seg selv.. jeg har og kalt maskiner for "drittmaskin" og alt som hører til i setninger både før og etter, men det har sjelden (eller aldri) hvert Microsoft sin feil :smile:

Lenke til kommentar

Som oftest når jeg får feilmeldinger opp på skjermen vet jeg hvem som har skylden for at disse problemene oppstår, nemlig meg selv! Det blir for dumt å skylde på bare MS når noe er feil. Selvsagt finnes det en del bugs i windows men det er ofte problemer relatert til ny og gammel hardware. Jeg syns det er utrolig at det ikke er flere feil enn det er jeg med henhold til alt som finnes av duppeditter og software som skal fungere tilsammens med et OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...