mghogli Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har fått i oppdrag av min kjære far å finne ut hva som er galt med en data som han fikk av en kar på jobb. Det er en gammel Pentium III 450 Mhz med 128 MB RAM. Jeg aner ikke hvem eller når det ble gjort, men det ligger i allefall Windows XP på harddisken. Etter at jeg slår på strømmen, går alt som det skal helt til windows logoen med den blå "progresjons-baren" kommer. Da blir skjermen helt svart, og den slår seg av, altså "no signal". PC'en fortsetter å surre, men reagerer ikke på noen ting. Må bruke strømbryteren bak på kabinettet for å slå den av. Hva kan det være? Tenkte jeg skulle se om jeg kunne legge inn Win 98 i stedet.. kanskje er pc'en for dårlig for xp? Kan dette stemme? Blir glad for uansett svar! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hold F8 nede ved boot og se om du kommer inn i sikkerhetsmodus ? Hvi inn mer minne og installer Win2K på den... Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Prøvde nettopp med sikkerhetsmodus.. Ser at den laster moduler og litt sånn små snacks, så blir skjermen svart, også står den der igjen.. Helt i stå... Tror jeg bare dropper hele XP opplegget å prøver med win 98. Funker ikke det så er det vel bare å kaste... Eller kanskje jeg skulle prøve å blanke ut CMOS? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg tror ikke clear CMOS vil hjelpe. Legg inn windows 98, som er mye mer stabilt. Maskinen er ikke beregnet på XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå