inzyr Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hei. Jeg vet jeg allerede har en tråd her i forumet om nesten det samme og jeg vet det finnes allerede mange lignende tråder, men ble litt rotete for meg når jeg prøvde å forstå alt (litt mye å ta på engang). Den andre tråden jeg opprettet passer ikke lenger for etter samtale med flere så kom jeg fram til at jeg ikke trenger alle de manuelle innstillingene. Så det betyr at kravene endret seg og jeg tenkte at jeg likeså godt kunne åpne en ny tråd. Jeg vet ikke hvilket budsjett det er snakk om her og jeg har virkelig ikke peiling på hvilket kamera er et godt pek og klikk kamera som er rask og har god batterilevetid. Akkurat nå så er de eneste kameraene jeg har sett på er Canon Ixus 700 og Sony DSC-P200, dette er fordi jeg ikke har kunnskap om andre kameraer, men jeg er åpen for alle forslag. Jeg er litt mer for Sony DSC-P200 fordi jeg har lest at det har bedre betterilevetid, men jeg synes Canon Ixus 700 ser litt bedre ut. Jeg vet ikke hvilket ville vært det bedre kameraet. Så hvilket kamerar finnes det som er gode, kompakte og raske? Og hvilken ville dere anbefale? Om jeg kunne få litt raskt svar ville det vært topp fordi jeg vil helst bestille kameraet og få det før sommerferien starter. Takk for hjelpen all hjelpen Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Hei. Jeg vet jeg allerede har en tråd her i forumet om nesten det samme og jeg vet det finnes allerede mange lignende tråder Jaja.... SPAM...?? Har du tatt i kameraene..? For om du tester de, vil du se at p200 har en mye bedre skjerm enn Ixusen. Den har høyere oppløsning, og fungerer bedre i sollys. P200 finnes i tillegg i titanfarge, utenom sølv. Endret 8. juni 2005 av photoguy Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.akam.no/artikkel/16394 Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg mener virkelig ikke å spamme, om noen oppfatter dette som spam så for jeg bare beklage. Det har bare vært litt rotete i det siste her og jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i saker og ting, derfor blir det lettere å spøre her om råd fra folk som har peiling. Siden jeg må forte meg litt (sommerferien kommer veldig fort på og jeg må ha tid til å få tilsendt kameraet fra en nettbutikk) så håper jeg på litt raskt svar fra dere, men det tror jeg ikke blir et problem når det gjelder folk som er på akam forumet Uansett til nå så har jeg sett på Canon Ixus 700, Sony DSC-P200, Ricoh Caplio R2 og Casio Exilim Zoom EX-Z750. Jeg har enda ikke fått meg en formening om Casio sitt kamera, er det som regel et kamera som anbefales? Men jeg har lest om Canon Ixus 700 og det ser ut som om det har noen mangler, derfor ligger egentlig (med mindre Casio kameraet er bedre og jeg ikke har fått det med meg) valget mellom Sony DSC-P200 og Ricoh Caplio R2. Hvilket av disse ville dere anbefalt? Det er en annen ting å ta hensyn til, Ricoh kameraet selges ikke mange steder og jeg har ikke sett det på lager noen sted, så det spørs ikke om det ikke rekker å komme tidsnok for sommerferien (noe det absolutt må). Hvis det skulle være andre kameraer som jeg ikke har sett på enda så er det bare å fortelle meg om det. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det er svært at anbefale dig hvilket kamera du skal købe da du ikke fortæller dine krav og brugsområde for det.... De kameraer du nævner er alle gode kameraer, men der er mindre forskelle på nogle af dem, der kan gøre det klogt at vælge det ene frem for det andet. Ex. er Ricoh R2 klart det hurtigste kamera og har også den bedste vidvinkel, men hvis det ikke er vigtigt for dig kan et af de andre kameraer være et bedre valg. Du skriver at du ikke har haft tid til at sætte dig ind i dit køb, men du stoler vel ikke blindt på hvad du bliver anbefalet her...? Gør dig selv den tjeneste at bruge noget tid - det er jo trods alt dine penge der skal bruges Kan videre anbefale Nikon Coolpix 5900/7900, men ikke sikkert de passer for dig... Giv os lidt flere informationer at arbejde med, så vil du se at mange her på forummet har en stor viden som de gladeligt deler ud af. Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Ja du har nok rett, jeg burde ha fortalt hva mine behov er. Det er bare at digitalkamera jeg har nå sluttet å virke og siden det er gammelt så er det mer praktisk å kjøpe ny. Problemet er at om noen få dager så drar jeg på ferie og vil gjerne ha med kameraet da så derfor blir det litt stress med å finne et godt kamera. Desverre så har jeg ikke mange muligheter for å teste disse kameraene da butikkene her bare har et lite utvalg av digital kameraer og dette er også grunnen til hvorfor jeg bestiller fra nettet. Uansett det jeg er ute etter er et kamera som tar gode bilder, er raskt, har god batteritid, er lite og lett, har en ok video opptak funksjon og om mulig (uten at dette går ut over de andre tingene) så ville det vært fint å ha noen mer avanserte manuelle innstillinger. Det er det viktigste, mindre viktige ting er jo det å kunne ta bilder med god vidvinkel, optisk søker, mulighet for å bruke vanlige batterier, god skjerm, god seriebildefunksjon og god byggekvalitet. Altså ser jeg etter et ganske godt allround kamera. Edit: Har sett på Canon Powershot A400 som bare 3 megapixler sammenlignet med de andre som hadde 7, men jeg tror jeg kan overleve med 3 megapixler når prisen er så grei. Er Canon Powershot A400 noe bra kamera? Og hvordan er det sammenlignet med de andre kameraene? Takk for hjelpen Endret 10. juni 2005 av inzyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå