Gå til innhold

Pc til videorendering og photoshop

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her på forumet som er konge på utstyr for rendering??

Tenker å bruke maks 11.000,- på følgende:

kabinett

ca 400gb hd

2gb ram

hk

cpu

skjermkort

dvd brenner

resten av stashet har jeg

Skal rendre mye video i prog ala DV express og Premiere.

Har lest litt om Dual oppsett, er dette virkelig verdt prisen. Kanskje ikke det dummeste å satse på til rendering, eller??

AMD eller Intel---> couldnt care less!!

VGA kort må ha 2 stk VGA/DVI utganger pluss 1xTV (Compositt/S-video)

Noen som vil hjelpe med oppsett??

På forhånd takk :thumbup:

Endret av gadus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve å hjelpe deg litt på vei.

Kabinett: Skyhawk uten PSU - (ett billig kabinett med ok utseende, slik at det meste av budsjettet kan brukes innvendig.

PSU: Tagan 480W (For det du skal bruke den til så trenger du litt mer kraft enn de som følger med kabinetter)

HD: Seagate 2x200GB (gir mest GB for pengene, samt kjappe og stille)

Minne: Corsair - 2x1024 MB brikker (godt valg håper jeg, har hørt at 2x1024 yter bedre enn 4x512)

HK: Asus A8N-Ultra (Asus er vel alltid å stole på)

CPU: AMD - 3800+ (

Skjermkort: XFX 6600 (yter bra, trenger ikke mer kraft der hvis man ikke skal spille for mye (velg da GT versjonen). Har 2xDVI utganger og det følger med 2 overganger til VGA)

Brenner: NEC - 3540A (Enkel, grei og billig brenner. Funker bra på det meste)

TOTALT: 10653,- +porto.

Siden du hadde ett budsjett på 11000,- og har igjen ca 350 ville jeg ha kjøpt en CPU kjøler som kjøler bedre og er stillere enn Boxed versjonen: Anbefaler Zalman sine: 7000, men helst 7700 utgaven hvis du ikke skal flytte PCen mye. Begge koster like mye (449,-) (finnes i litt billigere og lettere versjoner med mye aluminum som koster 349,- og 395,-)

Men hvis du tåler litt støy så ville jeg ha gravd dypt i lommeboken og kommet opp med 1250 kr til og byttet ut CPU en med en X2 4200+ som nok vil yte litt bedre for ditt vedkommende, spesielt hvis du vil gjøre noe samtidig.

Hvis du tar ett intel oppsett i stedet så vil det se slik ut:

HK: Asus P5LD2

CPU: Intel Pentium D - 830 - 2x3.0 GHz (en dobbelt prossessor)

Resten av utstyret blir det samme. Totalen blir da 10893,- + Porto som sender det rett over 11000,-

Hvis jeg skulle kjøpe en PC til det du skal så tror jeg at jeg ville ha valgt Intel oppsettet, samt å invistere i Zalman sin 7700 CU kjøler. Da ville prisen ha endt på 11392,- + porto

Ved dobbelt prossessor ala X2 vil summen komme på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...