Lindsay Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 har lasta ned og betalt en 3 års lisens av norman på mail og filserver antivirusløsning,og har omsider fått til å legge inn regnøkkelen uten gui,og da er spørsmålet hvis det er noen som bruker denne løsningen om dette går istedet for nedlasting av java crontab fila # /etc/crontab: system-wide crontab # Unlike any other crontab you don't have to run the `crontab' # command to install the new version when you edit this file. # This file also has a username field, that none of the other crontabs do. SHELL=/bin/sh PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin # m h dom mon dow user command 17 * * * * root run-parts --report /etc/cron.hourly 25 6 * * * root test -x /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.daily 47 6 * * 7 root test -x /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.weekly 52 6 1 * * root test -x /usr/sbin/anacron || run-parts --report /etc/cron.monthly 0 3 * * * root /usr/bin/apt-get update 1>/dev/null 2>/dev/null 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /public 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /home 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /opplasting 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /divx 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /mp3 0 1 * * * root /usr/bin/nvcc -s -u -cl /lagring 0 5 * * * root /opt/norman/nvc/bin/niu # Vil det fungere att det vil bli foretatt scanning kl 01 hver natt på de respektive partisjoner og vil internetoppdateringen skje kl 05 hver natt. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Her vil du kjøre 6 virus-scans samtidig... Spørs om det er videre elegant... Det beste er vel å legge alle kommandoene i en eksekverbar fil under /etc/cron.daily i stedet Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Enig. Alternativet er å sette dem opp slik at de starter på forskjellige tidspunkter. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Har gjort det ,men sliter med å få konfigurert sandbox og det er noe tull med gtk min og maks så jeg ikke får fram allt i konfigurereingen av sandbox.Og har i tillegg med bitdefender men har alltid hatt norman og stoler mest på den.Men planen er vel å gå bort fra windows og ha linux på alle maskinene men det vil ta tid.Ser att en har mye å lære Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig vitsen med antivirus? Bruker du GNU/Linux eller et annet Unix-lignende system så er du tilnærmet immun mot slikt. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig vitsen med antivirus?Bruker du GNU/Linux eller et annet Unix-lignende system så er du tilnærmet immun mot slikt. Han skal vel bruke det på en mailserver som mailen går gjennom før den kommer til Windows-systemer. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig vitsen med antivirus?Bruker du GNU/Linux eller et annet Unix-lignende system så er du tilnærmet immun mot slikt. Kjører man mailserver eller filserver er det en stor fordel med antivirus eller lignende. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ah, det vet jeg, jeg trodde bare det var på hjemmemaskinen han skulle ha det. Tror jeg må lære meg å lese bedre. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Ja hadde tenkt å sette opp mail til kjente og det er også en ftp/ssh2 server der de kan få lagre ting og tang derfor vil jeg være på den sikre siden og er jo fint med spamassasin for å filtrere spam også så derfor jeg ville ha antivirus på boxen og som kjent er norman førstevalget på noe som tar i mot mail og slikt hos meg.Ser att det er kanskje litt overkill å kjøre 2 antivirus og ett på smoothwallen men hvorfor ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå