Blodpudding Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har nettopp installert litt ny hardware, bla.a. nytt hovedkort/cpu og skjermkort. Jeg velger å re-installere Windows Xp, her kommer problemene. Hovedkortet er forøvrig et Gigabyte GA-K8NF-9 og harddisken Hitachi T7K250 s-ata, hvis det har noe å si. Når jeg kommer inn i Windows installasjon menyen så velger jeg å formatere å installere på partisjon C. Så formateres det, etter det begynner filene å laste, "windows is prepearing installation" eller noe slikt, så må jeg restarte maskinen. Problemet er, jeg kommer ikke videre i installasjonen, den begynner helt fra begynnelsen av igjen. Hva kan jeg gjøre? Takker så meget for hjelpen Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hvis du er helt sikker på at XPCDen din er helt i orden, så taler vel all sannsynlighet for at det er noe med den nye hardwaren din som ikke stemmer. Sjekk en gang til at alle ledninger o.l sitter skikkelig i, at cpu får tilstrekkelig kjøling og at at de gamle delene (som RAM) er kompatible med det nye HKet ditt. Det skal heller ikke være nødvendig å manuelt restarte maskinen når XPCDen har kopiert alle installasjonsfilene over til harddisken. Hvis alt hadde vært i orden, så skulle maskinen reboote av seg selv etter kopieringen, så skulle selve installasjonsprosessen begynt etter oppstart. Og neste gang du skulle behøve å gjøre noe var når du må skrive inn serienummeret Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ok, tusen takk for svar. Maskinen fungerer bra nå, det var noe med å "disable" et eller annet raid greier inni BIOSen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå